کلاهبرداری میلیاردی از تاجرانی که دنبال میانبر بودند / این مرد خودش را نفوذی سفارت معرفی می کرد + عکس

به گزارش رکنا ، 19 اردیبهشت ماه مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 105 سنایی از ماجرای گرفتار شدن در دام فریبکاری مرد جوانی که خود را نائب رییس سفارت یک کشور معرفی کرده بود خبر داد.
در این مرحله بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 6 تهران با توجه به حساس بودن این سناریوی کلاهبرداری دستور داد تا تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی برای تحقیقات ویژه وارد عمل شوند.
بدین ترتیب کارآگاهان تحقیق از مرد فریبخورده را آغاز کردند، وی گفت: چندی پیش از طریق یکی دوستانم با مرد جوانی به نام ناصر آشنا شدم و زمانیکه به دفتر کارش در خیابان بخارست رفتم این مرد ادعا کرد نایب رییس سفارت و سفیر سفارت کشوری است و پس از چند بار ملاقات با توجه به مدارکی که مرد جوان پیش روی من قرار داده بود به وی اعتماد کردم و برای کار تجارت از او کمک خواستم.
وی افزود: در این ملاقات های کاری قرار شد تا سفارشات خریدم با مدیریت این مرد فریبکار به ایران وارد شود و بر همین اساس بیش از 130 میلیون تومان تحت عنوان حق کارداری به حساب ناصر واریز کردم اما پس از مدتی خبری از سفارشات ناصر نشد و زمانیکه به سفارت رفتم، مدارک ارائه شده ناصر را پیش روی مسئولان سفارت قرار دادم و متوجه شدم همه مدارک جعلی بوده و این داستانسرایی ها برای کلاهبرداری میلیونی طراحی شده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات با چند پرونده مشابه دیگر روبرو شدند که ناصر در آنها با جعل عناوین و نقش پردازی های مختلف دست به کلاهبرداری زده بود که در میان طعمه ها نماینده حقوقی یک شرکت سرمایه گذاری با مراجعه به ماموران اعلام کرد ناصر خود را نائب رییس و سفیر کشوری معرفی کرده و به بهانه جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام به کلاهبرداری 400 میلیونی از این شرکت سرمایه گذاری کرده است.
ماموران در این مرحله به دفتر کار ناصر در خیابان بخارست رفته و مشخص شد که این مرد چندی پیش دفتر تجاری را اجاره کرده و پس از اقدام فریبکارانه ناپدید شده است.
تیم پلیسی در گام بعدی با تحقیقات فنی پی بردند که ناصر یکی از تبهکاران سابقه دار است که بارها به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده است.
همین سرنخ کافی بود تا ردیابی های پلیسی آغاز شود و ماموران خیلی زود پی بردند ناصر به شهر ارومیه رفته و با سرمایه میلیاردی زندگی جدیدی را آغاز کرده است.
کارآگاهان سپس با دستور مقام قضایی به شهر ارومیه رفته و در عملیاتی غافلگیرانه این کلاهبردار حرفه ای را دستگیر کردند.
ناصر که راهی جز اعتراف نداشت گفت: اواخر سال 94 در خیابان بخارست به خاطر نزدیک بودن به یک سفارت دفتر کاری اجاره کردم و سپس در نقش نائب رییس سفارت ابتدا اعتمادسازی می کردم و سپس طعمه هایم را هدف کلاهبرداری هایم قرار می دادم.
بنا به این گزارش، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی پرونده گفت : صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی ، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟