خوفناک ترین برادران موتور سوار خیابان های  تهران + عکس

ساعت 21:45 شب 13دیماه امسال مأموران کلانتری 129 جامی هنگام گشت زنی در خیابان میردامادی به سرنشینان جوان دو موتور هوندا 125 با پلاک های ناخوانا مشکوک شدند .

4جوان مرموز با دیدن ماموران اقدام به فرار کرده و همزمان تعقیب و گریز گشت کلانتری با سرنشینان یکی از موتور ها اغاز شد تا اینکه راننده موتور برای فرار از دست پلیس تلاش کرد تا با افزایش سرعت ، موتور را به حالت پرش از جوی آب عبور دهد که موفق به این کار نشده و موتورش به داخل جوی واژگون شد و دو جوان با تهدید قمه و عربده کشی سعی کردند تا راهی برای فرار پیدا کنند که پلیس توانست راننده موتور را بگیرد و دیگری فرار کند.

در حالیکه از دزدجوان 5 موبایل سرقتی به دست آمده بود با دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران وی برای رسیدگی ویژه و ردیابی همدستانش در اختیارماموران اداره 18 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

رازجوان تبهکار که ابتدا به دروغ خود را "محمد اکبری" معرفی کرده و ادعای عجیب بی گناهی داشت ارتکاب سرقت شده بود خیلی زود فاش شد و ماموران آگاهی پی بردند وی یک سارق حرفه ای در زمینه کیف قاپی و موبایل قاپی به نام امیر 35 ساله است که در لیست سارقان سطح یک شهر تهران قرار دارد .امیر روز 23آبانماه از زندان آزاد و دوباره سرقت های خود را به شیوه های مختلف کیف قاپی ، موبایل قاپی و زورگیری آغاز کرده بود. .

بررسی گوشی های سرقتی تیز ماموران را به مالباخته ها رساند یکی از آنان به کارآگاهان گفت : "در خیابان فردوسی وروبروی بانک مسکن ایستاده بودم که امیر سوار بر موتور و با همدستش به من نزدیک شد ؛ ناگهان ترک نشین موتور اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کرد و هر دو به سرعت از محل فرار کردند " . مرد دیگری نیز گفت: : "دو جوان در خیابان خارک و روبروی تالار وحدت ، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه من کردند ؛ راننده موتور کاپشن مشکی و همدستش آن کاپشن زردرنگ به تن داشتند و امیر همان راننده موتور بود " .

جزییات باند برادران تبهکار

"امیر . دیگر چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت وی به دهها سرقت با شیوه کیف قاپی ، موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه در محدوده بازار و خیابان جمهوری اعتراف کرد .

"امیر گفت : "به همراه "جعفر " که از زندان مرخصی گرفته بود و دو برادرش اقدام به این سرقت می کردیم" .

با اعترافات مرد کیف قاپ ، "جعفر " - به عنوان یکی از دزدان حرفه ای و شناخته شده در شهر تهران که دارای سوابق زیادی ازدستگیری بخاطرسرقت به شیوه های مختلف کیف قاپی ، موبایل قاپی و همچنین بارکنی محموله است - در مقابل مراکز تجاری بویژه در خیابان جمهوری اقدام به شناسایی طعمه ها به شیوه زاغ زنی کرده و در ادامه در یک فرصت و موقعیت مناسب ، به همراه دو برادرش و همچنین امیر اقدام به سرقت بویژه سرقت محموله های گوشی های تلفن همراه می کرد .

بررسی کلکسیون جرایم جعفر 26 سال نشان داد که وی با داشتن 17 سابقه دستگیری در پلیس آگاهی تهران و داشتن 13 سال محکومیت قطعی ، پس از سپردن وثیقه و گرفتن مرخصی از زندان خارج و سرقت های خود را به همراه دو برادرش و یکی از همدستان قبلی خود به نام امیر آغاز کرده است .

با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق جعفر و دو برادرش به نام های احمد 24 ساله و جواد 19 ساله که آن دو نیز همراه برادر بزرگتر خود از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بودن ، مخفیگاه آنها در خیابان سپاه شهر بومهن شناسایی و هر سه ی آنها دوباره دستگیر شدند .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران به رکنا گفت : "با توجه به جرایم گسترده سرکرده گروه دزدان در زمینه موبایل قاپی ، کیف قاپی و بارکنی بویژه بارکنی محموله های گوشی تلفن همراه دادیار تقاضا کرد تا تصاویر اعضای این باند انتشار یابد و کسانیکه از سوی آنان شکار شده اند می توانند با مراجعه به اداره 18 پلیس آگاهی تهران به طرح شکایت بپردازند.

کدخبر: 21435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟