شکارچیان بی رحم در رجزخوانی فیلم چه گفتد؟

در فیلمی که در تاریخ 30 دی‌ماه تهیه و منتشر شده، این دو نشسته بر کمر کل‌های شکار شده، اسلحه شکاری موسوم به 270 در دست دارند. یکی از شکارچیان غیرمجاز با لهجه بوشهری می‌گوید: «آمدیم منطقه‌تون. این‌همه منم منم می‌زنید؛ من می‌گیرم، این بدبخت‌ها رو اذیت می‌کنید. تو یه چارک هم نیستی که بخوای من رو بگیری. با 270 "شکار" منطقه‌ات رو نابود کردم و این فیلم رو گرفتم که بدونی این نود و هشتمی است؛ واقعاً. البته می‌خواستم میش‌ها رو بزنم که دلم برای اون‌ها سوخت، نه برای تو» در ادامه فیلم، لهجه وی تغییر کرده و این بار با زبان ترکی برای مسئول حفاظت محیط زیست رجزخوانی می‌کند.

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست، فیلم مذکور را ادعایی قلمداد می‌کند که نمی‌توان بر آن صحه گذاشت. وی می‌گوید که از این فیلم سال گذشته هم در شبکه‌ها پخش شده و حالا آن را تکرار کرده‌اند اما وی کتمان نمی‌کند که بدلیل ذکر تاریخ 30 دی‌ماه لابد تخلفی اتفاق افتاده که ادعا دارد با کمک نیروی انتظامی قطعا تخلف را کشف خواهد کرد.

انتشار این فیلم درحالی صورت گرفته که محیط‌بانان برای سرشماری حیات وحش کوه سیاه بوشکان به منطقه آمده‌اند تا گونه‌های حیات وحش منطقه را سرشماری کنند.

تیموری تأکید دارد که از دو سال پیش مجوزی برای شکار چارپایان صادر نشده و با افزایش مجازات شکارچیان متخلف، علاوه به جبران ضرر و زیان حیات وحش، متخلفان به سه ماه تا سه سال زندان نیز مجازات خواهند شد.

این فیلم چند روز پس از رجزخوانی شروری موسوم به شاه مازندران منتشر شده، درحالی که وی برای رقبا رجزخوانی می‌کرد، اما شکارچیان با تحقیر مسئولان دولتی، آنان را تهدید به نابودی تمام "شکار"های منطقه نیز کرده‌اند.

می توانید برای دیدن فیلم روی لینگ زیر کلیک کنید.

http://goo.gl/AlQfYK

کدخبر: 21424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟