بدل اندازی آیفون 6 دردسر موبایل فروش ها + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 5.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
بدل اندازی آیفون 6 دردسر موبایل فروش ها

روز 23دیماه سال جاری گزارش سرقت یک گوشی تلفن همراه آیفون 6 از یک مغازه درسعادت آبادبه کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد .

تحقیقات میدانی پلیس نشان داد، مردی حدودا 40 ساله با مراجعه به فروشگاه و به بهانه خرید گوشی تلفن همراه ، به شیوه "بدل اندازی" اقدام به این سرقت 3 میلیون تومانی کرده است .

ماجرای بدل اندازی با دستور بازپرس شعبه 14دادسرای ناحیه 2 تهران ، برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

در این مرحله صاحب مغازه به کارآگاهان گفت : "دزد به مغازه من آمد وخواست یک گوشی تلفن همراه آیفون 6 بخرد پس از توافق بر سر قیمت گوشی ، آن مرد یک کاغذ کادو را از داخل کیف خود خارج کرد و به بهانه اینکه قصد دارد تا گوشی را به همسرش هدیه کند ، از من خواهش کرد تا جعبه گوشی را برایش کادو کنم ؛ پس از کادو پیچ جعبه آن مرد کارت عابربانکش را به من داد و همزمان جعبه ی کادو را از من گرفت و در داخل کیفش گذاشت ؛ چندین نوبت اقدام به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه Pozz داخل مغازه کردم اما پولی داخل حساب وجود نداشت تا اینکه آن مرد با عذرخواهی از من و بازگرداندن جعبه ای کادوپیچ شده خواهش کرد تا برای دقایقی جعبه ی گوشی تلفن همراه را نزد خودم نگه داشته تا او پول تهیه کندو به این بهانه از مغازه خارج شد " .

وی افزود : "پس از گذشت نزدیک به یک ساعت زمانیکه آن مرد برای گرفتن گوشی به مغازه بازنگشت ، به تصور اینکه وی از خرید گوشی منصرف شده است کادو را باز کردم ودر کمال تعجب دیدم که وی به شیوه ای ماهرانه یک جعبه ی خالی، دقیقا به اندازه ابعاد جعبه گوشی تلفن همراه آیفون 6 اقدام کرده است؛ آن زمان بود که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم".

با توجه به شگرد مرد بدل انداز، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته مغازه ی موبایل کردند و با بهره گیری از این تصاویر و چهره نگاری، موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه ای به نام "حمید" 42 ساله شدند که پیش از این بارها به خاطر تخریب، محکومیت مالی و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی دقیق حمید، کارآگاهان در اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه تهران نو شدند و روز20بهمن ماه این شیاد را ، سوار بر یک خودروی پراید نوک مدادی دستگیر کردند.

در بازرسی از خودروی حمید، کارآگاهان موفق به کشف یک جعبه حاوی بسته های کادو پیچ شده ای شدند که همگی آنها دقیقا هم اندازه ی جعبه های گوشی های تلفن همراه بویژه مدل آیفون 6 انتخاب و با کاغذهای هم شکل ، بسته بندی وکادو شده بودند .

اعتراف

حمید که غافلگیر شده بود و با پیدا شدن جعبه های کادو پیچ چاره ای جز اعتراف نمی دید گفت:من دزد نیستم و از وقتی مغازه خریده و سمساری راه انداختم دیگر خلافی نداشتم تا اینکه به مشکل مالی شدیدی خوردم و به پیشنهاد یک زن آشنا تصمیم گرفتم با این شگرد پولی میلیونی به دست آورده و مشکلاتمان را حل کنیم.

وی افزود: فقط همین یکبار بدل اندازی کردم و کلی هم استرس داشتم پدرم مرد آبروداری است و اصلا دوست ندارم به زندان برگردم جای من در آنجا نیست و ای کاش مغازه ام را اجاره می دادم و به این راه نمی افتادم.

سرهنگ سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران نیز گفت : تحقیقات برای افشای دیگر سرقت های این مرد بدل انداز ادامه دارد و کسانیکه با همین شگرد هدف سرقت قرار گرفتند می توانند به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در جنت آباد شمالی وخیابان شاهین شمالی مراجعه کنند .

کدخبر: 21386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟