مرگ ابهام آمیز یک متهم به قتل

تبرئه این مرد از سوی قضات دیوان پذیرفته نشد و وی باز در برابر اتهام قتل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده از عصر هفتم تیرماه سال 93 به‌دنبال مرگ مشکوک یک مرد افیونی به نام جواد در کمپ ترک اعتیاد در دستور کار ماموران کلانتری 12 مارلیک قرار گرفت.

شواهد نشان می داد این مرد در سرویس بهداشتی کمپ ترک اعتیاد حلق آویز شده است. جنازه با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شد و پلیس به بررسی پرداخت.

وقتی چند تن از معتادان بستری در کمپ ترک اعتیاد اعلام کردند یکی از مسئولان کمپ به نام عادل پیش‌تر با جواد درگیر شده و قبل از پیدا شدن جنازه وی در سرویس بهداشتی همراه وی بوده است، عادل بازداشت شد.

وی در بازجویی‌ها ادعا کرد در مرگ جواد دست نداشته و او به احتمال زیاد خودکشی کرده است.

پدر و مادر قربانی در جریان محاکمه عادل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران، خواستار قصاص متهم شدند.

وقتی نوبت دفاع به عادل رسید، گفت: باور کنید من در مرگ جواد دخالتی نداشتم. من خودم هم قبلا معتاد بودم و وقتی مواد را ترک کردم در همان کمپ مشغول به کار شدم. من جواد را مانند برادرم دوست داشتم و هیچ وقت با او درگیرنشده بودم. وی خاطرنشان ساخت که جواد می‌گفت همسر و فرزندش در حادثه آتش‌سوزی جان سپرده‌اند و او به همین دلیل به مواد مخدر معتاد شده است.

وی ادامه داد: من بارها با جواد صحبت کردم تا او را آرام کنم اما قبول نمی‌کرد. او می‌خواست هر طور شده از این زندگی خلاص شود. من مدام مراقب او بودم تا اینکه به سرویس بهداشتی کمپ رفت. من هم چند دقیقه بعد دنبال او رفتم اما با جنازه حلق‌آویز او روبرو شدم. او با لباس‌هایش خودش را دار زده بود. گره لباس را از دور گردن جواد خودم به تنهایی باز کردم و جسد را پایین آوردم و مسئولان کمپ را خبر کردم.

به دنبال اظهارات این متهم، هیات قضایی وارد شور شد و وی را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد.

بدین‌ترتیب عادل دوازدهم آذر ماه امسال با حکم قضایی آزاد شد. اما قضات دیوان‌عالی کشور پس از بررسی این پرونده حکم صادره را تایید نکردند و پرونده را لوث تشخیص دادند.

برای اثبات بی‌گناهی عادل قرار شد مراسم قسامه برگزار شود و وی سوگند بی‌گناهی یاد کند.

حکم تبرئه عادل در حالی نقض شد که پدر و مادرش اعلام کردند پسرشان تنها سه روز بعد از آزادی از زندان در یک حادثه جان سپرده است. بدنبال اعلام مرگ ناگهانی عادل از سوی خانواده‌اش، قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران دستور دادند سازمان ثبت احوال وضعیت مرگ یا حیات وی را اعلام کند. با اعلام‌نظر سازمان ثبت احوال درباره این متهم، تکلیف پرونده مرموز روشن خواهد شد.

کدخبر: 21331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟