خط و نشان دزدان پررو در برابر دوربین های مداربسته برای پلیس / عملیات خاموش در نخلستان آبادان+عکس متهمان

چندی پیش ماموران کلانتری 11 شهر آبادان در جریان تبهکاری باندی همه فن حریف که در سطح شهر اقدام به کیف قاپی، گوشی قاپی و سرقت از خانه دست می زدند قرارگرفتند.
ماموران با تحقیقات گسترده به دوربین مداربسته ای در یک خانه رسیدند که در بررسی آن با صحنه عجیبی از دزدان این خانه روبرو شدند.
دزدان با اطلاع از دوربین مداربسته در خانه طعمه شان به راحتی دست به سرقت زده و زمانیکه قصد خروج از خانه را داشتند رو به دوربین مداربسته دست تکان داده و پا به فرار گذاشته اند.
در ادامه تصویر این دزدان در برابر زنان و مردانی که کیف و گوشی موبایلشان به سرقت رفته بود قرار گرفت و خیلی زود هاشم و 2 همدستش شناسایی شدند.
ماموران در گام بعدی در برابر فیلم دوربین مداربسته ای قرار گرفتند که نشان می داد اعضای این پس از سرقت با دست تکان دادن به سمت دوربین ادعا کردند که هیچ کس نمی تواند آنها را دستگیر کند.
ماموران در ادامه بازجویی ها پی بردند که اعضای این باند در یکی از شگردهایشان با پرسه زنی در مناطق شلوغ و با استفاده از ترافیک خیابان ها در فرصتی مناسب اقدام به قاپیدن کیف طعمه هایشان می کردند.
بدین ترتیب تجسس ها برای دستگیری این باند همه فن حریف وارد آغاز شد و در کاوش های پلیس ی مخفیگاه دزدان در نخلستان های منطقه فیه آبادان ردزنی شد و ماموران روز شنبه 9 مرداد ماه در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند را که در حال استراحت بودند، دستگیر کردند.
هاشم 44 ساله ابتدا خود را بی گناه می دانست اما وقتی در برابر طعمه هایش قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز سرقتهایشان برداشت.
امید و محمد 22 ساله نیز که از متهمان سابقه دار شهر آبادان هستند پس از اعتراف رییس باند لب به سخن باز کردند و مشخص شد محمد که از 14 سالگی به تنهایی دست به سرقت موتور سیکلت می زده بارها برای قدرت نمایی و ترساندن اهالی محل اقدام به تیراندازی کرده است.
یکی ازشاکیان پرونده وقتی در برابر محمد قرار گرفت به ماموران گفت: وقتی داخل حیاط خانه مان شدم دیدم که این جوان سوار بر موتورم است و از ترس اینکه به من آسیبی وارد کند سکوت کردم و اجازه دادم تا موتورم را به سرقت ببرد.
این دزدان در اعترافاتشان به ماموران گفتند که به خاطر تامین هزینه های اعتیاد شان دست به دزدی می زدند.
بنا به این گزارش، این دزدان که به شیوه های مختلف اقدام به دستبرد از خانه ها، کیف قاپی و گوشی قاپیی می کردند به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار دارند تا دیگر جرائم احتمالی و طعمه هایشان شناسایی شوند.
بازجوی هایشان علت اصلی سرقتشان. رامصرف موادمخدراعلام نمودند شگردسرقت این افراداینگونه بوده که درترافیک با خودروهایکه زیرنظرداشتندجفت میکرده ودریک فرصت مناسب اقدام به کیف قاپی ازدرون خودرومیشدندیااینکه این افرادزمانیکه ازخالی بودن خانهای محلهای خلوت باخبرمیشدند دست به سرقت ازاین منازل میزدندپرونده این باند3نفره برای رسیدگی بیشتردراختیارپلیس آگاهی آبادان گذاشته شد. علی رنجکش
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 169983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟