خشونت در جامعه کاهش نیافته است/تشکیل کمیته پیشگیری

محمد باقر الفت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره پیشگیری از خشونت در جامعه گفت: کمیته پیشگیری از خشونت تشکیل شده و کارهای خوبی نیز انجام داده، اما هنوز اجرایی نشده است؛ زیرا این اقدامات در حوزه مطالعه و پژوهش است.
وی با بیان اینکه خشونت در جامعه کاهشی نداشته است، ادامه داد: با اساتید دانشگاه در حال اجرای چندین پروژه هستیم و قرار است؛ در سال ۹۵ نتیجه اقدامات انجام شده در سال ۹۴ را مشخص کرده و عملیاتی کنیم.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر جدید بودن مبحث پیشگیری در کشور خاطرنشان کرد: این موضوعات سابقه مطالعاتی در کشور نداشته است، بنابراین به عنوان پروژه آن‌ها را در اختیار اساتید دانشگاه‌ها و کار‌شناسان امر در سازمان قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم؛ لوازم عملیاتی شدن مباحث را از این طریق فراهم کنیم.
الفت با اشاره به اینکه با ایجاد مراکز مشاوره میزان این پدیده ۳۵ درصد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: این پیش بینی نتیجه مطالعات چندسال گذشته است و من به این اعتقاد رسیدم که آن را مطرح کردم، این درحالی است که در خصوص خشونت این اتفاق نیفتاده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟