آنژوکت شکسته دادستان را به بیمارستان کشاند

طی این حادثه که در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) نظرآباد رخ داد، پرستاری به هنگام تعویض آنژوکت که برای انجام تزریقات مکرر در رگ بیمار نصب می‌شود، شکسته و جسم پلاستیکی آنژوکت در رگ باقی مانده است.

محمد قیومی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد، که با شکایت بیمار به موضوع ورود کرده، می‌گوید،تلاش پرستار و پیگیری پزشکان برای خارج کردن جسم پلاستیکی از رگ بیمار که بدلیل مشکلات کلیوی در بیمارستان بستری شده بوده، بی‌نتیجه می‌ماند.

به گفته وی، بیمار پس از اینکه متوجه می‌شود تلاش‌ها برای خروج جسم پلاستیکی موجود در رگ‌اش توسط متخصصان نتیجه نداشته اقدام به طرح شکایت علیه پرسنل و پزشکان مرتبط با پرونده خود می‌کند که مراتب توسط سامان قاضی زاده، معاون دادستان مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی می‌گوید: بیمارستان مدعی است که نوع آنژوکت به کار رفته در بیمارستان‌ها معیوب است و تاکنون چندین مورد تجربه شکستن این نوع آنژوکت‌های ساخت کشور هندوستان گزارش شده است. دادستان همچنین خاطرنشان ساخته که استعلام دادستانی نظرآباد از معاونت غذا و داروی البرز، دانشگاه علوم پزشکی البرز و اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی در این زمینه بی‌جواب مانده است.

این مقام قضایی درباره جزئیات جلسه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات پزشکی شهرستان نظرآباد که چندی پیش برگزارشد نیز اظهار داشت: در این جلسه بیمارستان موظف شده اقدامات لازم را برای درمان و خروج جسم از رگ بیمار پیگیری و عملیاتی کند و مراقبت‌های پزشکی لازم را انجام دهد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟