کلاهبرداری با ارسال یک پیامک

در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که با دریافت پیامکی ‌روی گوشی موبایل خود با عنوان فروش لوازم منزل با قیمت مناسب از آنان کلاهبرداری شده بود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.
مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند، پیامکی با مضمون فروش لوازم منزل با قیمت بسیار پایین دریافت کردند که پس از تماس با ارسال کننده پیامک و تقاضای جنس، فرد کلاهبردار با فریب، نصف مبلغ کالا را به عنوان پیش پرداخت از کاربران دریافت می‌کرد و دیگر جوابگوی تلفن خود نبود.
با جمع بندی اظهارات شاکیان و آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی، متهم در یکی از استان‌های دیگر کشور شناسایی، دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.
در بازجویی از متهم مشخص شد، وی به 140 هزار نفر این پیامک را ارسال کرده و حدود چهار میلیارد ریال از تعدادی از آنان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ جهانگیر کریمی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. پیامک‌هایی از قبیل برنده شدن، تخفیف ویژه، قیمت مناسب‌ و سایر پیامک‌‌ها با این مضمون، راه‌هایی برای فریب کاربران موبایلی بوده است و در صورت دریافت این گونه پیامک‌ها به آن اعتنا نکنید و مراتب را به پلیس فتا اعلام کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟