جزئیات تازه از پرداخت قسطی جریمه ریالی سربازی

سردار ابراهیم کریمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از صبح دوشنبه پیامک‌های تعیین تکلیف برای متقاضیان پرداخت قسطی جریمه ریالی سربازی برایشان ارسال خواهد شد و این افراد با معرفی به بانک، مراحل دریافت وام را طی خواهند کرد.
وی با اشاره به تمدید مهلت زمان ثبت‌نام برای معافیت از سربازی با پرداخت جریمه ریالی در سال‌ جاری اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت پرداخت جریمه ریالی تا 15 مرداد امسال تمدید شده است. از این‌رو افرادی که در موعد قبلی موفق به ثبت‌نام نشده بودند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای این طرح ثبت‌نام کنند البته متقاضیان توجه داشته باشند که باید تا پایان سال 95 حداقل 8 سال غیبت مداوم از سربازی داشته باشند.به گفته کریمی، سازمان وظیفه عمومی ناجا در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور کارت معافیت متقاضیان اقدام کند.گفتنی است متقاضیان پرداخت قسطی جریمه سربازی ابتدا باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و در آنجا اعلام کنند که می‌خواهند جریمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند. پس از تعیین میزان جریمه، سازمان وظیفه عمومی متقاضیان را به یکی از بانک‌های عامل که در حال حاضر بانک انصار و قوامین هستند، معرفی می‌کند. پس از مراجعه این افراد به بانک عامل برای آنان تشکیل پرونده شده و ضمانت‌های لازم از متقاضیان دریافت می‌شود. آنها ابتدا باید حداقل یک سوم جریمه ریالی خود را پرداخت کنند و پس از آن وام بانکی با کارمزد 4 درصد به این افراد تعلق گرفته و مشمولان غایب موظفند طی 36 ماه اقساط خود را پرداخت کنند.
پس از طی این روند بانک عامل دوباره نامه ای را به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و بر اساس آن کارت معافیت موقت با اعتبار 36 ماهه برای فرد متقاضی صادر خواهد شد. پس از 36 ماه که وام را پرداخت کرد بانک در نامه ای به سازمان وظیفه عمومی این موضوع را اعلام کرده و نسبت به دائمی شدن کارت معافیت موقت اقدام خواهد شد.
براساس اعلام جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، افرادی که پس از دریافت کارت موقت اقدام به پرداخت اقساط خود نکنند، بانک تضمین‌ها را به اجرا می‌گذارد و موضوع به سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز اطلاع داده شده و سازمان پس از چهار ماه اعتبار کارت موقت معافیت را ساقط می‌کند. فرد مذکور نیز همچون دیگر سربازان غایب و فراری باید به سربازی برود.

کدخبر: 88218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟