اعتیاد به موادمخدر از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی است

"سرهنگ نادعلی قزلباش" در گفت و گو با خبرنگاران اعتیاد به موادمخدر را از جمله عوامل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات در سطح شهرستان دانست و اظهارداشت: یکی از این موارد که متاسفانه شاهد رشد محسوس آن در سال های اخیر هستیم مسئله طلاق می باشد.
وی افزود: بنابراین هر یک از دختران و پسران امروز نه تنها نسبت به سلامت خود که نسبت به سلامت نسل آینده مسئول هستند و باید مراقبت از خود را جزو برنامه های ضروری زندگی شان قرار دهند.
فرمانده انتظامی رودبارجنوب بیان داشت : پدیده شوم موادمخدر، خصوصأ مواد مخدر صنعتی ، بیش از آن که فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى بین ‏المللى باشد، ابزارى مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى در حال توسعه است.
این مقام مسئول تصریح کرد : تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‏ رود.
وی خاطرنشان ساخت: امروزه مبارزه با اعتیاد بیش از آنکه ماموریتى در راستاى وظایف نیروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط جوامع انسانی.
وی افزود: لطماتی که اعتیادبر جای می گذاردنه تنها در موردفردمعتاد وخانواده وی قابل تامل است، بلکه مشتمل بر صدمه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وحتی سیاسی نیز می باشد به طوری که بر طبق آمارها ، در دنیا هر 6 ثانیه یک نفر بعلت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند و احتمال سرطان ریه در افراد سیگاری 22 مرتبه بیشتر از فراد غیر سیگاری است.
سرهنگ قزلباش در پایان ضمن اشاره به این مطلب که اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، اما می‏توان آنرا به کنترل در آورد تصریح کرد : در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم.

کدخبر: 86455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟