برخورد جدی ناجا با جرایم خشن و باندهای مسلح

سردار سرتیپ حسین اشتری در حاشیه گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور در جمع اصحاب رسانه گفت: سرقت در سال گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافت و امسال نیز ما به دنبال این روند کاهشی هستیم تا احساس آرامش بیشتر را برای مردم فراهم کنیم.
وی افزود: قرار است با همکاری سازمان های مربوط، برای اموال شناسنامه تشکیل شود تا اگر مالی به سرقت رفت پلیس بتواند بعد از کشف با توجه به درج مشخصات مال سرقت شده، آن را به مالباخته برگرداند.
سردار اشتری ابراز امیدواری کرد با کمک مسئولان، همکاری مردم و همت همکاران نیروی انتظامی بتوانیم بخشی از اموال مسروقه را به مال باختگان آن تحویل دهیم.
وی برخورد و مقابله با باندها و شبکه های بزرگ و سازمان یافته قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با مجرمان دانه درشت را اولویت امسال ناجا دانست و گفت: البته در این برخورد جدی، دانه ریزها را نیز رها نمی کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: در زمینه مقابله با باندهای بزرگ قاچاق، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که امیدواریم در ماه های آینده خبرهای خوشی در این رابطه اعلام کنیم.
سردار اشتری پیشگیری از سرقت را اولویت دیگر نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 93 ایجاد شد و امسال بحث های مقابله ای آن را دنبال کردیم و امیدواریم با تجهیزات به روزی که در اختیار نیروهای پلیس آگاهی قرار می گیرد بتوانیم اقدامات پیشگیرانه پلیس در این زمینه را فعالتر کنیم.
وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها برای پیشگیری از سرقت، سهم خود را مشخص کنند، افزود: از دستگاه های مختلف می خواهیم به ناجا کمک کنند تا این جرم در کشور کاهش یابد.
سردار اشتری هدف از برگزاری همایش رؤسای پلیس آگاهی را بررسی عملکرد همکاران پلیس آگاهی در سال گذشته و ابلاغ برنامه ها و سیاست های جدید نیروی انتظامی بیان کرد.
وی درباره برخی از جرایم سایبری و سرقت های اینترنتی نیز گفت: سامانه فوریت های پلیسی در فضای مجازی را سال گذشته راه اندازی کردیم و مردم می توانند گزارش ها و شکایات خود را از طریق این سامانه در اختیار پلیس فتا قرار دهند.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین از کشف جرایم این حوزه با 85 درصد افزایش خبر داد.

کدخبر: 75429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟