کشف بزرگترین محموله کوکائین در تاریخ کلمبیا

ارزش این محموله 210 میلیون یورو تخمین زده می‌شود و احتمالا متعلق به بزرگترین باند تبهکار کلمبیا بوده است.

وزارت دفاع کلمبیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک محموله بزرگ کوکائین در مخفیگاهی زیرزمینی در "آنتیوکیا" واقع در شمال غرب این کشور کشف کرده است. سه فرد مظنون نیز در این عملیات بازداشت شده‌اند.

"خوآن مانوئل سانتوس" رئیس‌جمهور کلمبیا، کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در تاریخ کلمبیا را به سربازان و نیروهای پلیس این کشور تبریک گفته است. دولت کلمبیا احتمال می‌دهد که این محموله به باند تبهکار "اورابنیوس" تعلق داشته است. این باند از قدرتمندترین سازمان‌های جنایی کلمبیا است که مسئول قتل‌های بسیاری شناخته می‌شود. به گزارش دویچه‌وله، این باند در ماه، حدود هشت تا 10 تن کوکائین از آمریکای مرکزی به سمت مکزیک و ایالات متحده آمریکا جا به جا می‌کند و دست‌کم 60 درصد معاملات مواد مخدر در سواحل اقیانوس آرام در کلمبیا را تحت کنترل دارد. تبهکاران "اورابنیوس" علاوه بر آن در بهره‌برداری غیرمجاز از معادن و همچنین باج‌گیری نیز دست دارند.

وزیر دفاع کلمبیا معتقد است که کشف این محموله بزرگ مواد مخدر ضربه‌ای سخت به سیستم مالی این باند و در مجموع ضربه‌ای به تجارت مواد مخدر است. وی انجام عملیا‌ت‌هایی از این دست را موجب جلب اعتماد بیشتر مردم به مسئولان خوانده است. وزارت دفاع کلمبیا معتقد است کوکائین ضبط شده به "روبرتو وارگاس آلیاس گاویلان" معاون باند تعلق داشته است که دولت کلمبیا جایز‌ه‌ای به ارزش 148 هزار یورو برای سر او تعیین کرده است.

کدخبر: 74808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟