زمینگیری قاچاقچیان اسلحه در مرز ایران و عراق

دادخدا سالاری گفت: با تلاشهای شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، 53 باند بزرگ مواد مخدر و شرارت در استان کرمان شناسایی و منهدم شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در ادامه افزود: باندهای منهدم شده، قصد توزیع وانتقال مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور به داخل کشور و در برخی موارد قصد انتقال مواد مخدر را به سایر کشورهای مجاور را داشته اند. طی یکسری اقدامات اطلاعاتی بیش از 18 تن انواع مواد مخدر از اعضای این باندها کشف وضبط شده است. در این مورد 71 نفر از اعضای اصلی باندها دستگیر و جهت رسیدگی به اتهام آنان تحویل دستگاه قضایی استان شده است. در راستای ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر تاکنون 150 میلیارد ریال وجوه نقدی از قاچاقچیان کشف وتوقیف شده است.
این مقام قضایی افزود: در خصوص مقابله با قاچاق اسلحه و مهمات در سال 1394 با تلاشهای انجام گرفته توسط اداره اطلاعات استان کرمان چهارده باند قاچاق اسلحه و مهمات شناسایی و منهدم شده است. اعضای این باندها سلاح های غیر مجاز را از غرب کشور به قصد توزیع وارد استان کرمان می کردند. 17 نفر از اعضای اصلی این باندها دستگیر و بیش از یکصد قبضه انواع سلاح از متهمین کشف و توقیف شده است.

کدخبر: 74701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟