کمپ جنجالی ترک اعتیاد شفق تعطیل نیست

علیرضا جزینی با اشاره به حواشی اخیر مطرح شده در خصوص بسته شدن یا نشدن مرکز درمان اجباری شفق، در تشریح ماوقع گفت: پس از بسته شدن این مرکز به دنبال مشکلات پیش آمده در آن در چندین ماه پیش، این مرکز با تخصیص اعتباری 4 میلیاردی مورد بازسازی قرار گرفت و به واسطه اقدامات انجام شده، وضع مطلوبی پیدا کرد و کمیته درمان شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز با تایید استانداردهای این مرکز، مجوز فعالیت این مرکز را تایید کرد. در برنامه ریزی‌های انجام شده، مرکز شفق به عنوان یک مرکز درمان مردان درنظر گرفته شده بود ولی با توجه به ضرورت حل مشکل زنان معتاد متجاهر پایتخت، مقرر شد تا این مرکز برای یک دوره، پذیرای زنان معتاد متجاهر باشد که بر اساس این تصمیم، تغییرات خاصی برای آماده سازی این مرکز برای زنان به خصوص در لایه‌ اول این مرکز انجام شد.

وی گفت: در این دوره، 400 زن معتاد به این مرکز منتقل شدند و قرار بود تا پس از درمان به مراکز بهاران منتقل شوند که متاسفانه به دلیل عدم تکمیل روند ساخت و تجهیز این مراکز، زنان مددجو در مرکز شفق بیش از زمان مقرر در این محل نگهداری شدند.

جزینی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های قبلی برای این مرکز تنها یک دوره درمان زنان دیده شده بود، گفت: در حال حاضر مرکز شفق اقدام به پذیرش مردان می‌کند و به هیچ وجه بحث تعطیلی این مرکز مطرح نیست.

کدخبر: 73838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟