پیشگیری اجتماعی بر اقدام عملیاتی اولویت دارد/ تجهیز بیش از 1400 بازداشتگاه به دوربین مدار بسته

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دوازدهمین نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مدیران ستادی ناجا و رؤسای "پل‌ پیش‌ فا. استان‌ها" که امروز( دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری اجتماعی بر اقدامات عملیاتی و انتظامی اولویت دارد و ما در مجموعه پلیس پیشگیری باید کاری کنیم که جرمی صورت نگیرد و مجرمی پرورش نیابد.
وی با بیان اینکه باید تعداد مجرمان را کاهش دهیم گفت: اقدامات پلیس پیشگیری باید به نحوی باشد تا اقدامات خلاف قانون کمتر شود.
*استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش جرایم
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نصب تجهیزات از قبیل دوربین در راه‌های عمومی کشور که باعث کاهش جرم در این موضوع شده تصریح کرد: نصب دوربین و تجهیزات هشدار دهنده همانند یک عامل بازدارنده بسیار تأثیرگذار عمل می‌کند.
سردار اشتری افزود: با نصب تجهیزات در مراکز پر تجمع، مراکز خرید، نقاط حساس و طلافروشی‌ها بعد از رخداد جرم با در دست داشتن مستندات پیگیری امور راحت‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به کمبود بودجه در استفاده از فناوری و تجهیزات نوین گفت: در برخی از بخش‌ها با ارائه طرح‌هایی که هزینه استفاده از این فناور‌ی‌ نوین را بین دستگاه‌ها و مردم به مشارکت می‌گذارد به راحتی در استفاده از این امکانات در کاهش جرایم موفق خواهیم بود.
فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردم می‌توانیم از وقوع جرم پیشگیری کنیم.
سردار اشتری با بیان اینکه در حال حاضر 40 تا 50 هزار نفر نگهبان محله از مجتمع‌ها و محلات ما حراست می‌کنند، گفت: این اتفاق طرحی بوده که زمانی ارائه شده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود سرقت و اتفاقات دیگر کاهش یافته است.
*افزایش ارتباط پلیس با مردم و آگاه‌‌سازی جامعه
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آگاه‌سازی مردم یکی از روش‌های بسیار تأثیرگذار در کاهش جرایم و پیشگیری است، گفت: پلیس و بویژه فرماندهان کلانتری باید به طور مرتب با افراد مهم، تأثیرگذار و مراکز حساس حوزه استحفاظی خود تعامل و ارتباط نزدیکی داشته و آن‌ها را آگاه کنند.
وی افزود: با کسب نظرات مردم مطمئناً بخشی از مشکلات جامعه حل خواهد شد چراکه اصولاً بر طبق ارزیابی‌ها مردم بیشترین اعتماد را به پلیس دارند.
*تقویت پلیس افتخاری
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص پلیس‌های افتخاری گفت: پلیس افتخاری ظرفیتی است که باید با تقویت حوزه ساختاری آن نهایت استفاده را از توانمندی‌های آن ببریم.
*تمکین تمامی وزارتخانه‌ها در جهت استقرار یگان انتظامی
سردار اشتری بیان داشت: طبق مصوبه ستادکل و هیئت دولت تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید دارای یگان‌های انتظامی باشند و اگر نهادی دراین دوره تمکین نکند، تمامی پلیس‌های پیشگیری استان‌ها موظف به اعلام اسامی آنها به ستاد کل هستند.
*تسهیل و تسریع در خدمات‌دهی به مردم
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به عنوان بزرگترین سازمانی که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد باید اقداماتی انجام دهد تا در خدمات دهی به مردم سرعت بیشتری داشته و امورات به راحتی انجام گیرد.
سردار اشتری با بیان اینکه بخش‌های مختلف نیرو‌ی‌انتظامی باید نوآوری داشته باشد، گفت: با سیستمی کردن ارسال پرونده‌ها و تقویت این موضوع سرعت خدمات‌دهی به مردم و امورات آنها به راحتی انجام می‌گیرد.
وی افزود: پلیس پیشگیری باید بیشترین ارتباط را با مردم داشته و در تکریم ارباب رجوع بهترین مکان باشد، چرا که نخستین مکانی که از ناجا به طور وضوح در تماس با مردم رعایت می‌شود مجموعه پلیس پیشگیری است و شما پیشانی و داشتبرد ناجا هستید.
* از طرح مکنا تا تجهیز بازداشتگاه‌ها به دوربین
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر استفاده از امکانات روز تصریح کرد: بیش از 1400 بازداشتگاه‌های کشور تحت کنترل دوربین‌های مدار بسته هستند.
سردار اشتری با اشاره به طرح مکنا و تغییرات رخداده در کلانتری‌ها در خصوص اهداف این اقدام بیان داشت: یکی از نظر خوش‌آیندسازی محیط ( دکوراسیون و فضای محیطی مناسب و دیگری از نظر رفتاری این طرح اجرایی شده تا محیطی که مردم به آن مراجعه می‌کنند به همراه نحوه رفتار مأموران ناجا احساس آرامش را در آنها ایجاد کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟