شناسایی قاتل جاده ها در نوروز 95 / پراید با 40 درصد رکوردار تصادفات

سرهنگ "علی اکبر سلیمانیان" به تشریح وضعیت انتظامی - ترافیکی استان از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز دهم فروردین پرداخت و گفت: هم اکنون ترافیک پرحجم و روانی در محورهای مواصلاتی برقرار است.

وی از وقوع 209 سانحه منجر به جرح و فوت از ابتدای طرح تا روز یازدهم و جان باختن 19 تن از هموطنان در محورهای استان سمنان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

سلیمانیان افزود: در سوانح ترافیکی دورن و برون شهری نوروز امسال 326 نفر مجروح شده اند.

این مسئول ارشد انتظامی به افزایش 20 درصدی ترددها به استناد آمارهای هماهنگ دستگاه های مرتبط در محورهای استان اشاره کرد و گفت: دوربین های هوشمند جاده ای ورود بیش از 210 هزار خودرو به استان را به ثبت رسانده اند.

وی به وقوع 15 سانحه منجر به فوت در محورهای استان سمنان اشاره و تصریح کرد: ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

سلیمانیان از توقیف 409 دستگاه وسیله نقلیه از ابتدای طرح تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: توقیف وسایل نقلیه متخلف و حادثه ساز 17 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اعلام سهم 77 درصدی واژگونی خودرو در سوانح رانندگی فوتی و جرحی در نوروز امسال، افزود: سواری پراید با 40 درصد و پژو 405 با 27 درصد بیشترین سوانح منجر به فوت را به خود اختصاص داده است.

به گفته سلیمانیان محور "میامی _ سبزوار" در محدوده استان پر سانحه ترین جاده استان در نوروز به شمار می رود که کویری و یکنواخت بودن این مسیر علت اصلی بروز این حوادث است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر تلاش ویژه پلیس برای پیشگیری از سوانح ترافیکی در روز پایانی تعطیلات، به مسافران نوروزی توصیه کرد: از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنید و با صیر و حوصله و رعایت قوانین برانید.

کدخبر: 72458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟