مرگ روزانه ۵۰ نفر در بی‌گدار زدن به جاده

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار جوان داوطلب در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت دارند،گفت: این جوانان در هزار پست سیار و ثابت در مبادی ورودی شهرها و پارک‌ها مستقر شده‌اند تا برای کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات مناسبی انجام دهند.

مسعود حبیبی با اشاره به اینکه کاهش تصادفات نشان از همکاری بین بخشی دارد و موضوعی ارزشمند محسوب می‌شود، ادامه داد: اما هنوز متأسفانه بیش از 50 نفر روزانه در کشور به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند؛ 16 برابر این آمار مجروح بر جای گذاشته می‌شود و همچنین روزانه 100 معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش پلیس، در نوروز سال پیش 1080 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که 40 درصد آن در اثر واژگونی خودرو بوده است، لذا امروز دور هم جمع شده‌ایم تا با راه‌اندازی کمپین ملی «نه به تصادفات جاده» شاهد کاهش تصادفات باشیم. شعار ما در این کمپین «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» است.

وی با تاکید بر اینکه سبقت و سرعت غیر مجاز و خواب‌آلودگی از عوامل موثر در بروز تصادفات است، خاطرنشان کرد: جوانان هلال احمر بی‌ادعا و داوطلبانه در هزار پایگاه مستقر شده‌اند تا بتوانند به مردم با زبانی شیرین بگویند «بی‌گدار به جاده نزنید و ظریف برانید».

مسعود حبیبی در مراسم آغاز به کار کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» اظهار داشت: جوانان هلال احمر همزمان با آغاز سال جدید براساس اصل بشردوستانه همراه با سایر دستگا‌ه‌های مسئول از تمام ظرفیت‌های خود جهت کاهش تصادفات استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به نقش فرهنگی هنرمندان و ورزشکاران همچنین خبرنگاران در کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: امیدواریم به زودی جشن بدون کشته برای عید نوروز داشته باشیم.

کدخبر: 42074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟