کشف عمیق ترین حفره جهان دردریای جنوبی چین+عکس

دانشمندان چین برآورد کرده اند که عمق این منطقه در جزایر «شیشا» که چین مالکیت آن را در دریای جنوبی از آن خود می داند به حدود 301 متر می رسد.
با این حساب این حفره که 99 متر بیشتر از عمیق ترین حفره دریاها است، دریای جنوبی را به یک منطقه مورد توجه دیگر پس از افزایش تنش ها در این نقطه از جهان تبدیل کرده است.
بررسی ها حاکی از آن است که مردم محلی و ماهیگیران، این منطقه را به چندین اسم می شناسند که از جمله می توان به «لونگ دونگ» (حفره اژدها)، «بلو هول» ( حفره آبی رنگ ) و «آی» (چشم) اشاره کرد.
دانشمندان می گویند که اسناد تاریخی از جمله کتاب سفرنامه غرب نشان می دهد که ماهیگیران در آن زمان به نقطه ای به نام «سینک هول» و یا حفره عمیق اشاره کرده اند که مربوط به همین منطقه بوده است.
موسسه تحقیقات «سانشا» چین در گزارشی که خبرگزاری شین هوا نیز به آن اشاره کرده دهنه این حفره را با 130 متر قطر تثبت کرده است.
دانشمندان این موسسه می گویند که پس از یکصد متر فرو رفتن در این حفره عملا حیاتی در این بخش از دریای جنوبی وجود نخواهد داشت.
آنها افزوده اند که در اطراف حفره توانسته اند با کشفیاتی که با استفاده از ربات زیردریایی انجام داده اند 20 گونه از آبزیان جدید را شناسایی کنند.
عمیق ترین حفره آبی جهان پیشتر با نام حفره «دین بلو» در جزیره «لونگ» در «باهاما» شناسایی شده بود که عمق آن 202 متر اعلام شده است.
به گفته دانشمندان آکادمی علوم مهندسی چین این کشف برای اجرای طرح های ساخت و ساز در دریای جنوبی و تحقیقات دریایی اهمیت زیادی دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟