سقوط جوان 27 ساله از ارتفاع 20 متری در دماوند

شاهین فتحی از سقوط جوان 27 ساله در منطقه چنار دماوند از ارتفاع 20 متری خبر داد و اظهار داشت: بعدازظهر روز گذشته این جوان در حوالی دریاچه تار سقوط کرد و از ناحیه کمر، گردن و قفسه سینه دچار مصدومیت شد.
وی افزود: این جوان حین عبور عرضی به روش تیرول دچار مصدومیت شده که نیروهای امدادی بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع تیم‌های واکنش سریع را به منطقه اعزام کرده و توسط بالگرد امدادی مصدوم به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.
سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات ادامه داد: عبور عرضی تیرول روشی است که در آن فضای باز بین دو نقطه مرتفع توسط طناب بدون تله‌کابین و یا هر وسیله متحرک شبیه آن پیموده می شود.
همچنین تیرول فقط یک خط حرکت مطلق است که نیروی جاذبه زمین بر سرعت آن می‌افزاید.
فتحی عنوان کرد: در سنگ‌نوردی تیرول اغلب اوقات برای برگشت به قسمت اصلی دیواره بعد از صعود از یک ستون مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین راه‌های زیادی برای ایجاد اتصال دو نقطه مرتفع وجود دارد ولی مهم‌ترین شکل آن اتصال با طناب است.
سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات افزود: این جوان 27 ساله به جای سقوط در آب در خشکی سقوط کرده و متأسفانه به دلیل شدت مصدومیت به احتمال زیاد دچار خونریزی داخلی شده است که تیم‌های واکنش سریع اقدامات لازم را جهت نجات جان آن انجام دادند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟