کلاهبرداری از سالخوردگان به بهانه زیارت کربلا

چندی پیش کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری شهرستان نیشابور واقع در استان خراسان رضوی در جریان کلاهبرداری‌های سریالی از سالخوردگان قرار گرفتند. شکایات مطرح شده، حکایت از آن داشت که مرد جوانی با ظاهری موجه و معقول، بعد از جلب اعتماد شهروندان به بهانه تورهای زیارتی از آنها مبالغی پول دریافت کرده و متواری شده است.

به‌دنبال شکایات سریالی، تحقیقات کارآگاهان آغاز شد و در نخستین گام، چهره‌نگاری متهم فراری صورت گرفت. با به‌دست آمدن تصویر فرضی متهم جوان، تحقیقات گسترده در این رابطه ادامه یافت و درنهایت متهم جوان در یکی از شهرستان‌های اطراف شناسایی شد.

کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، بلافاصله با نیابت قضائی راهی محل شده و متهم جوان را دستگیر کردند. مرد جوان در مواجه با شکات و مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: چندی پیش تصمیم به کلاهبرداری گرفتم. برای جلب اعتماد شهروندان، به آنها وام‌های 300 هزار تومانی بلاعوض داده و به این ترتیب اعتماد آنها را جلب می‌کردم.

او ادامه داد: سوژه‌هایم بیشتر افراد سالخورده بودند، علت انتخابم این بود که سالخورده‌‌ها، علاقه زیادی به سفرهای زیارتی دارند و به راحتی اعتماد می‌کنند. بعد از جلب اعتماد، از هر کدام از آنها مبلغ 700 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان گرفته و در مقابل برگه تایپ شده‌ای را به عنوان رسید به آنها می‌دادم. بعد از اینکه از افراد زیادی کلاهبرداری کردم؛ با پول‌هایی که به‌دست آورده بودم متواری شدم.

سردار بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، با اعلام این خبر گفت: متهم جوان که سوابق متعدد کیفری در پرونده خود دارد،در تحقیقات به 317 مورد کلاهبرداری اعتراف کرده است. تحقیقات برای شناسایی مالباختگان احتمالی این پرونده همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 75240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟