کشف اجساد یخ زنده زن و شوهر کوهنورد

این زوج که ماه گذشته قصد صعود به «بن نویس» بلندترین کوه جزایر بریتانیا واقع در اسکاتلند را داشتند، مفقود می شوند. تلاش های نیروهای پلیس و امداد و نجات برای یافتن این دو نفر بی نتیجه می ماند تا اینکه روز گذشته - چهارشنبه- اجساد این زن و شوهر که در انبوهی از برف در کوه های اسکاتلند مدفون شده بوده اند، کشف می شود.

یک کوهنورد زن در حال بالا رفتن از ارتفاعات این منطقه به طور تصادفی با تبر یخ شکنی برخورد می کند که به سرعت تیم امداد و نجات کوهستان را در جریان قرار می دهد. با حضور نیروها در محل جستجو آغاز می شود و بعد از حفر آن قسمت اجساد این دو کوهنورد بعد از یک ماه تلاش کشف می شود.

پلیس اسکاتلند با صدور بیانیه ای گفته است: "پس از گزارش کوهنوردی، روز گذشته اجساد این زن و مرد در منطقه بن نویس یافت می شود. شناسایی رسمی و قانونی این کوهنوردان هنوز آغاز نشده است، اما با خانواده های آنها تماس گرفته شده است."

به گفته جان استیونسون سرپرست تیم نجات کوهستان، این زوج در تاریخ 15 فوریه این سفر بی بازگشت را شروع می کنند. در همان جستجوهای اولیه چادر سبز رنگ آنها به همراه ماشین راشل اسلاتر نیز مشاهده شده بود. به رغم تمام تلاش ها پلیس نشانه ای از آنها بدست نمی آورد تا اینکه با پیدا شدن این تبر به اجساد مدفون شده آنها در زیر خروارها برف بر می خورند.

پدر و مادر راشل اسلاتر که هر دو از کوهنوردان با تجربه بشمار می آیند به همراه پدر تیم نیوتن برای شناسایی اجساد به تیم امداد و نجات پیوستند.

کدخبر: 72381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟