بازی خطرناک با نارنجک‌های دست‌ساز در جوادیه+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

ساعت 21:50 شب گذشته یک مورد حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن، آتش‌نشانان خود را به محل حادثه واقع در 10 متری اول جوادیه رساندند.
محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت کمتر از 50 متر مربع بود که در طبقه اول آن یک کارگاه خیاطی قرار داشت و انفجار مهیب در طبقه دوم که مسکونی بود رخ داد.
امدادگران آتش‌نشانی دو فرد حادثه دیده که پسری 15 ساله و مردی 30 ساله بودند را در حالی که دست‌ها و صورتشان دچار سوختگی شدید شده بود با کمک اورژانش به بیمارستان منتقل کردند. بدنبال انتقال این دو مصدوم، گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز وارد طبقات شدند. در بررسی ساختمان مشخص شد که این دو نفر در حال ساخت نارنجک‌های دست ساز برای چهارشنبه سوری بوند که ناگهان این حادثه رخ داده است. همچنین در بررسی یکی از کمدها مشاهده شد که این افراد نزدیک به 30 نارنجک دستی با وزن حدود هر کدام یک کیلوگرم را ساخته و در کمد نگهداری می‌کردند. همچنین بیش از 40 نارنجک دست‌ساز کوچک نیز قرار داشت که اگر نارنجک‌ها منفجر می‌شد مرگ این افراد حتمی بود.
ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی، از وارد آمدن خسارت به کارگاه خیاطی و برخی وسایل داخل منزل نیز خبر داد.
وی با اشاره به وقوع این حادثه گفت: چهارشنبه سوری آیین سنتی است و در اجرای آن جنگ خیابانی و پرتاب نارنجک معنایی ندارد معلوم نیست که این افراد نارنجک‌های یک کیلوگرمی را برای چه کاری درست کرده بودند اما قدرت تخریب چنین نارنجک‌هایی به قدری بالاست که اگر یکی از آنها به کف آسفالت بخورد چندین سانت زمین را سوراخ می‌کند، بنابراین لازم است خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به فرزندانشان داشته باشند و بزرگسالان نیز سعی در برگزاری آرام چهارشنبه سوری همراه با آیین‌ها و فرهنگ‌ ایرانی داشته باشند.

به‌گفته سخنگوی آتش‌نشانی؛ در بسیاری از حوادثی که در گذشته اتفاق می‌افتاد، پلیس و آتش نشانی با حضور در محل و سوال از همسایگان متوجه می‌شد که بعضی از آنان از اقدامات خطرناک افراد حادثه‌دیده آگاهی داشتند اما از اطلاع رسانی خودداری کرده بودند. متاسفانه بعضی بر این باور غلط هستند که درصورت اطلاع دادن، باعث قطع شدن رزق و روزی آنان شده و یا خجالت می‌کشیدند. حال آنکه درصورت اطلاع رسانی از وقوع حوادث بزرگ و احیاناً مرگ و میر آنان جلوگیری می‌شود و درواقع این کار عین همسایه‌مداری و شهروندی است.

وی افزود: لطفا اگر در این روزهای باقیمانده تا شب چهارشنبه سوری از این گونه اقدامات خطرناک در محل یا ساختمان خود آگاهی دارید بدون فوت وقت و برای تامین ایمنی و سلامت خود و اهل خانواده مراتب را به نیروهای انتظامی و بازرسی اطلاع دهید.

کدخبر: 52101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟