در تیراندازی های شیکاگوی آمریکا سه نفر کشته و 18نفر مجروح شدند

به نقل از تارنمای خبری نشریه «شیکاگو تریبون» یک زن 35 ساله بامداد امروز دوشنبه به وقت محلی در محله روزلند در جنوب شیکاگو هدف گلوله قرار گرفت و در دم جان باخت. پلیس اعلام کرد که یک نفر به ظن دست داشتن در این حادثه دستگیر شده است.
در حادثه تیراندازی دیگری عصر روز یکشنبه به وقت محلی، یک جوان 20 ساله در محله آستین در شمال غرب شیکاگو زخمی شد و در مسیر بیمارستان جان باخت.
حادثه خونین سوم صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) در محله «ساوث لوپ» در شرق شیکاگو رخ داد. شاهدان می گویند که پیش از شلیک گلوله، صدای مشاجره بالا گرفته بوده است.
آزادی بالای حمل سلاح در آمریکا موجب شده است تا گاه حتی بحث های ساده به حوادث خونین در این کشور منجر شود.
گزارش پلیس در 24 گذشته همچنین از 18 زخمی در دست کم ده تیراندازی جداگانه در مناطق مختلف شهر شیکاگو حکایت دارد.
قوانین شیکاگو تا قبل از ژانویه سال 2014 هرگونه خرید و فروش سلاح را ممنوع کرده بود. اما در آن ماه، یک قاضی فدرال این موضوع را خلاف قانون اساسی کشور دانست و شش ماه برای تدوین قانون جدید در این زمینه مهلت تعیین کرد.
شورای شهر شیکاگو در ژوئن همان سال قانون جدید در زمینه خرید و فروش سلاح را در چارچوب برخی محدودیت های خاص تصویب کرد. با این حال هنوز هم فروش برخی سلاح های نیمه خودکار در این شهر ممنوع است.
این حوادث در شرایطی رخ می دهد که خشونت های مسلحانه در آمریکا در ماه های گذشته روندی افزایشی را پیموده است.
از جمله رویداد های مسلحانه اخیر می توان به تیراندازی در یک باشگاه شبانه در اورلاندو با 50 کشته و ده ها زخمی، کشته شدن دو سیاه پوست به دست پلیس آمریکا به بهانه حمل سلاح و متعاقبا کشته شدن پنج افسر پلیس سفیدپوست توسط یک تک تیرانداز در شهر دالاس اشاره کرد.
با وجود موج فزاینده رویداد های مسلحانه و خونین در آمریکا، لایحه های پیشنهادی دمکرات ها برای اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح تاکنون در پارلمان آمریکا رای نیاورده است. اکثریت اعضای هر دو مجلس آمریکا جمهوریخواه هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟