عیب پوشی، زمینه ساز تقویت روابط اجتماعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،حجت الاسلام" عباسعلی شهیدی" با اشاره به فضیلت عیب پوشی گفت:در فضیلت و اهمیت عیب پوشی همین بس که یکی از اوصاف خدای سبحان و توصیه های کلیدی دین اسلام به مومنان، عیب پوشی دیگران در جامعه اسلامی است.

وی در ادامه اظهار داشت: عیب جویی بلای بزرگی است که همواره آدمیان را تهدید کرده و کینه و عداوت را در بین آنان شعله ور ساخته و هرگونه پیوند و ارتباطی را دربین انسان ها از بین خواهد برد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادمه داد: عیب پوشی، رفتاری کریمانه ای است که عواطف افراد را به سوی باری تعالی جلب کرده و مهر او را در ژرفای وجودشان جای داده و مومنان را در انجام عبادات و اعمال صالح، استوار می سازد.

حجت الاسلام" شهیدی" خاطر نشان کرد: رموز دلبری پروردگار، پرده پوشی آن ذات پاک، از گناهان و لغزش های بندگان خطاکار خود است و بی تردید عیب پوشی مایه تحکیم دوستی و محبت و زمینه ساز تقویت روابط اجتماعی و اعتماد و اطمینان افراد نسبت به یکدیگر در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی در پایان توحید و عبادت را جوهری برای رسیدن به مقام خداوندی بر شمرده و افزود:آدمی در بستر عبادت خالصانه،به فکر و اندیشه راستین دست یافته و که با مدیریت هدفمندآن به کامیابی و سعادت ابدی خواهد رسید.

کدخبر: 76229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟