رمضان ماه خودشناسی و خداشناسی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین "محمدحسنی" در جلسه انس با قرآن کارکنان این فرماندهی که در نمازخانه ستاد فرماندهی برگزار شد گفت: روزه ی ماه مبارک رمضان هدیه خاص الهی است.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند «در ماه رمضان خداوند پیش از امت ما به امت های قبل روزه را واجب نفرموده بود بلکه روزه گرفتن فقط بر پیامبران آن ها واجب بوده است».

وی افزود: از آن جایی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نوعی خاص با مسئولیت پاسداری از فرهنگ و معارف اسلامی و گرامیداشت شعائر دینی روبرو است، باید خود نیز نسبت به تعظیم این شعائر و عمل به فرائض دینی پیش قدم باشد.

حجت الاسلام حسنی بیان داشت: در این راستا سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برای تقویت بنیه دینی کارکنان و آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و احکام الهی برای آن ها در طول سال برنامه هایی اعم از کلاس های احکام و اخلاق اسلامی، هدایت سیاسی و غیره برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: تقوا و پرهیزگاری مهمترین پیام ماه مبارک رمضان است و در این ماه انسان فرامی گیرد که چگونه با تقوای الهی بر هوی و هوس خویش غلبه کرده و خود را به معبود نزدیک کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان تصریح کرد: روزه علاوه بر آثار و برکات معنوی موجب آرامش، سلامتی و تندرستی می شود و می توان در این ماه به یک برنامه متناسب در تغذیه نیز دست یافت که آن نیز مورد تأکید اسلام در حفظ سلامتی است.

کدخبر: 76196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟