رفتار وحشیانه 2  مرد افیونی در خانه خاله سودابه

ساعت10:30 دقیقه شامگاه 31 فروردین ماه 74 پسر جوانی در تماس با پلیس از جنایتی که در آن مادرش به قتل رسیده بود خبر داد.
ماموران با حضور در صحنه جنایت پی بردند که قربانی سودابه 48 با سیم برقی که دور گردنش بسته شده بود به قتل رسیده و به هم ریختگی خانه نشان از سرقت می داد که پسر جوان نیز ماجرای دستبرد از خانه شان را تایید کرد.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که قربانی جنایت اعتیاد به مواد مخدر داشته و افراد زیادی برای کشیدن مواد به این خانه رفت و آمد داشته اند.
بدین ترتیب با اطلاعات به دست آمد چند مظنون به قتل در این پرونده دستگیر شدند تا اینکه با گذشت 8 ماه مرد جوانی به نام امیر پای در پلیس آگاهی گذاشت و پرده از راز جنایتش برداشت.
این مرد به ماموران گفت: دریک کبابی در منطقه شهرآرا کار می کردم که با سودابه آشنا شدم از همان زمان برای مصرف مواد به خانه اش رفت و آمد پیدا کردم تا اینکه در خانه سودابه با سیروس آشنا شدم که پس از مدتی با هم تصمیم به سرقت از خانه این زن را طراحی کردیم.
وی افزود: روز حادثه به خانه سودابه رفتیم و پس از کشتن سودابه پول، طلا و وسایل با ارزشی که در خانه بود را دزدیم.
همین اعترافات کافی بود تا ماموران برای دستگیری سیروس وارد عمل شوند و این متهم را خیلی زود دستگیر کردند که وی نیز وقتی دید همدستش پرده از راز جنایت شان برداشته لب به اعتراف گشود.
در این مرحله پس از بازسازی صحنه جرم عامل این جنایت از سوی دادگاه به قصاص نفس محکوم شدند و شعبه 30 دادگاه عمومی قصاص با پرداخت تفاضل دیه یک مرد را تایید کردند که در صورت پرداخت این پول حکم به اجرا در می آمد.
پس از صدور حکم، 2 فرزند سودابه با مراجعه به دادسرا از خون مادرشان گذشت کردن و در حالی که همه در انتظار رضایت سومین اولیا دم یعنی مادر سودابه بودند وی به کام مرگ فرو رفت که در این مرحله اعلام رضایت بر عهده وراث مادر سودابه افتاد.
در این راستا چند تن از وراث مادر سودابه شناسایی شدند که همگی آنها اعلام رضایت برای بخشش کردند اما 2 تن از آنها شناسایی نشدند و عامل جنایت در زندان منتظر بود تا 2 وارث این خانواده شناسایی شوند.
بدین ترتیب از آنجایی که دو نفر از اولیای دم در دسترس نبودند، برابر ماده 356 قانون مجازات اسلامی سال 92 دیه افراد غایب را مددکارهای اجتماعی به حساب دولت پرداخت کردند تا امیر آزاد شود.
بنا به این گزارش، امیر پس از 21 سال از زندان آزاد شد و شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران در تلاش برای گرفتن رضایت و بخشیده شدن همدست امیر وارد عمل شده اند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 170244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟