کمیته امداد به خانواده های زندانی زیر پوشش، کمک معیشتی می پردازد.

نادری اظهار داشت: 931 نفر از خانوارهای زندانی زیرپوشش کمیته امداد بوده و از این تعداد 241 خانوار مشمول کمک معیشت‌بگیر ماهیانه کمیته امداد هستند که مبلغ پرداختی در این خصوص معادل 742 میلیون ریال است که تعداد آن‌ها 542 نفر است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سرپرستان خانوار از زندان آزاد شود خانوا‌رهای نیازمند آنها تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، افزود: پس از آزادی از زندان، مدتی موقت کمیته امداد آنها را در قالب پرداخت وام مورد حمایت قرار می‌دهد و سپس آنها را به شرط اینکه خانواده نیازمند نباشد از چرخه حمایت خود خارج می‌کند.

معاون کمیته امداد استان زنجان در خصوص اشتغال‌زایی زندانیان زیرپوشش کمیته امداد افزود: طی سال 97 تعداد 29 خانوار به معرفی سازمان زندان‌های استان که دارای گواهی فنی و حرفه‌ای و واجد شرایط لازم بودند معرفی شدند و به آنها وام اشتغالزایی پرداخت شد و در حال حاضر نیز در جریان بوده و مورد نظارت مستمر کمیته امداد قرار دارد.

نادری به مشاغلی که به آنها وام اشتغالزایی جهت حمایت از زندانیان و خانوارهای زیرپوشش آنها تعلق می‌گیرد اشاره و عنوان کرد: وام اشتغالزایی در قالب مشاغل مختلف همانند صنفی, صنعتی، خدماتی، دامداری و مغازه‌داری و هر آن چه که در تخصص و مهارت زندانیان باشد تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: 643 نفر در سال گذشته از خدمات مشاوره‌ای امداد بهره برده‌ و توسط کارشناسان کمیته امداد تحت مشاوره قرار گرفتند که این مشاوره در زمینه‌های مختلف شغلی, تحصیلی و غیره بوده است.

معاون کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه 50 نفر از خانواده‌های زندانی دانش‌آموز دارند، افزود: در سال تحصیلی 97-98 بسته کامل کیف و لوازم‌التحریر به صورت پکیج کامل به آنها تحویل داده شده است که مبلغ آن حدود 100 میلیون ریال بوده است و در قالب بخش فرهنگی به خانواده‌های زیرپوشش زندانی پرداخت شده است.

نادری عنوان کرد: خدماتی که به خانواده‌های زندانی زیرپوشش ارائه شده است در سال گذشته در مجموع بیش از 15 میلیون ریال بوده است.

وی در زمینه عنوان جدید مستمری بگیر در سال جدید بیان کرد: مستمری بگیر در قالب برنامه‌های جدید تحت عنوان کمک معیشت‌بگیرماهیانه خطاب می‌شود.

معاون کمیته امداد استان زنجان در خصوص کمک هزینه ازدواج و جهیزیه جهت حمایت از خانوارهای زندانی زیرپوشش عنوان کرد: 17 مورد جهیزیه با مبلغ 710 میلیون ریال به خانوارهای زندانی پرداخت شده است.

نادری در زمینه خدمات درمانی کمیته امداد جهت حمایت از خانوارهای زندانی زیرپوشش گفت: در ارتباط با خدمات درمانی تا سال گذشته کمیته امداد به عنوان بیمه‌گر پایه حساب می‌شد اما در سال جاری این مهم به سازمان بیمه سلامت ایرانیان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیمه شده نداریم و فقط خدمات مکمل به آنها پرداخت می‌شود، افزود: البته روستاییان و شهر‌هایی با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در سنوات گذشته نیز برای بیمه سلامت لحاظ می‌شد اما امسال بر اساس مصوبه دولت شهر‌ها در این زمینه از عهده کمیته امداد خارج شد و به بیمه سلامت ایرانیان محول شده است و تنها در خصوص هزینه‌های متفرقه بیمارستانی، داروخانه‌ای و ویزیت پزشکان به آنها از سوی کمیته امداد یاری می‌شود.

معاون کمیته امداد استان زنجان افزود: مددجویان کمیته امداد تفاوتی با سایر مردم به جهت اخذ خدمات درمانی ندارند و به آنها دفترچه اختصاص داده می‌شود و مددجویان کمیته امداد نیز به پزشکان تحت قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟