رئیس جمهور چین قدرتمندترین فرد سال شد/ پایان سلطه پوتین

به گزارش گروه ترجمه رکنا، شی جین پینگ رئیس جمهور چین به عنوان قدرتمندترین فرد سال 2018 انتخاب شد. به این ترتیب ولادمیر پوتین که از سال 2013 این عنوان را در دست داشت به جایگاه دوم نزول کرد. فوربس نوشته است که رئیس جمهور شی "قوی‎ترین شخصیتی است که چین بعد از مائو به خود دیده." 
همچنین در لیست امسال مجله فوربس که 75 نفر از قدرتمندترین افراد جهان را منتشر کرده، نام دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا با یک پله نزول در جایگاه سوم قرار دارد. فوربس در مورد او نوشته است که ترامپ برای به کرسی نشاندن حرفش در کنگره آمریکا با سختی مواجه است و پرونده‌های حقوقی بسیاری او را محاصره کرده‌اند. همچنین زندگی شخصی ترامپ با رسوایی‌های اخلاقی بسیاری زیر و رو شده است. 
بعد از این افراد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در جایگاه چهارم قرار گرفته است. او همچنین قدرتمندترین زن دنیا است. بعد از او به ترتیب جف بزوس مدیر آمازون، پاپ فرانسیس، بیل گیتس، بن سلمان شاهزاده سعودی، نخست وزیر هند نارندرا مودی و لاری پیج موسس گوگل در جایگاه پنجم تا دهم قرار دارند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با جایگاه 12م برای اولین بار وارد این لیست شده است و بعد از او مارک زاکربرگ و ترزا می در رده‌های 13 و 14م جای دارند. 

 

کدخبر: 379012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟