شهدای غزه به ۳۲هزار و ۶۲۳ نفر رسید / صهیونیستها  دوغیرنظامی را در غزه اعدام کردند

به گزارش رکنا، جنگ در غزه امروز( شنبه ) وارد صد و هفتاد وششمین روز خود شد، نبردی که همچنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جزو اهداف اصلی اشغالگران صهیونیست به‌شمار می‌رود.

صهیونیستها از اولین ساعات بامداد امروز( شنبه ) به مناطق مختلف نوار غزه حمله کردند که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بی دفاع منجر شد.

منابع محلی فلسطین گزارش دادند که توپخانه‌های رژیم صهیونیستی منازل مردم بی دفاع را در شهر خان‌یونس واقع در جنوب غزه را گلوله باران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به 32 هزار و 623 نفر و مجروحان به 75 هزار و 92 نفر از هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) تا کنون خبر داد. بیشتر شهدا و مجروحان را زنان و کودکان بی‌گناه تشکیل می دهند.

حمله اسرائیل به رفح به تعویق افتاد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات دولت بایدن نوشت: مذاکرات پشت پرده موفق شده عملیات رفح را به تعویق بیاندازد و انتظار نداریم این اتفاق قبل از ماه می رخ دهد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای شمال فلسطین اشغالی

رسانه های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای شمال فلسطین اشغالی از جمله شلومی و روش هنیکرا به سبب شلیک موشک از سمت لبنان خبر دادند.

بیانیه تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از مردم غزه

در بیانیه تظاهرات میلیونی مردم یمن با عنوان « در دهمین سال می‌آییم، فلسطین مسئله نخست ما است»، بر ثابت بودن موضع اصولی ملت یمن در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که بر ادامه حضور میلیونی در تمام تظاهرات به عنوان یک عمل جهادی و تحرک مسئولانه و پاسخ به ندای خداوند تعالی تاکید می کنیم.

گلوله باران تجمعات نظامیان صهیونیست در اطراف بیمارستان الشفاء

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی: تجمعات نظامیان صهیونیست را در اطراف مجتمع پزشکی شفاء در غرب غزه با خمپاره هدف قرار دادیم.

سفر هیئت‌های رژیم صهیونیستی به قاهره و دوحه

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر هیئت‌هایی به قاهره و دوحه خبر  داد.

بمباران و تخریب 21 برج مسکونی در شمال النصیرات

جنگنده های رژیم صهیونیستی با بمباران محله های مسکونی در شمال اردوگاه  النصیرات، 21 برج مسکونی را با خاک یکسان کردند.

راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از مردم غزه

مردم یمن در یک راهپیمایی میلیونی دیگر در میدان السبعین صنعاء تاکید کردند که فلسطین مسئله نخست آنهاست.

یمنی ها بر حمایت مجدد خود از مردم مظلوم غزه و مقاومت و نیز  عملیات شجاعانه نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش  تاکید کردند.

تل آویو از صهیونیست‌ها خواست به کشورهای عربی و ترکیه سفر نکنند

شورای امنیت رژیم صهیونیستی به شهروندان خود توصیه کرد که به کشورهای ترکیه، مغرب، اردن و مصر نروند.

در این بیانیه آمده است: با گذشت 5 ماه از جنگ، پتانسیل تهدید تروریستی برای اسرائیلی ها و یهودیان بسیار بالا رفته است.  

همچنین اسرائیل باید از روابط دیپلماتیک با 4 کشور اجتناب کند.

در این بیانیه ادعا شده که حماس به دنبال ضربه زدن به اسرائیلی ها و یهودیان در منطقه است.

در این بیانیه از شهروندان اسرائیلی خواسته شده که در این کشورها از مکان ها شلوغ و عمومی دوری گزینند و ملیت خود را برای دیگران مشخص نکنند.

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از غزه

شهروندان بحرینی با برگزاری تظاهرات در منطقه الدراز ضمن اعلام حمایت مجدد خود از مردم غزه، از حکومت آل خلیفه خواستند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

هدف قرار گرفتن مرکز فرماندهی لشگر 91 رژیم صهیونیستی

 حزب الله از هدف قرار دادن پایگاه برانیت ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم غزه و بمباران مناطق مسکونی جنوب لبنان خبر داد.

حزب الله اعلام کرد که رزمندگانش، مقر فرماندهی لشگر 91 ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان برانیت را با موشک برکان هدف قرار دادند که تلفاتی به دشمن وارد شده است.

تظاهرات مردم  اردن در حمایت از مردم غزه

هزاران اردنی با برگزاری تظاهرات در برخی استانها بر همبستگی خود با مردم مظلوم نوار غزه  تاکید کردند.

آژیر خطر در «مرگلیوت» به صدا درآمد

منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی واقع در مرز لبنان به صدا درآمد.

اعتراف ارتش اسرائیل به زخمی شدن 3160 نظامی خود در جنگ علیه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در سایه ادامه سیاست سانسور شدید تلفات خود اعتراف کرد که  از ابتدای جنگ علیه غزه، 3160 نظامی این رژیم زخمی شده اند که 1523 نفر از آن‌ها مربوط به نبرد زمینی غزه است.

القسام از هدف قرار دادن نظامیان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رزمندگان مقاومت توانستند با راکت ضداستحکامات TBG نظامیان ویژه صهیونیست را که در بیمارستان ناصر در غرب خان‌یونس سنگر گرفته بودند هدف قرار داده و همه آن‌ها را زخمی کرده یا به هلاکت برسانند.

القسام افزود: بالگرد اسرائیلی در حال تخلیه کشته‌ها و مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان ناصر است.

نتانیاهو:به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نخست وزیر این رژیم اعلام کردند که «ارتش برای آغاز عملیات نظامی در رفح و آزادسازی اسرا آماده می‌شود. »

روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی نوشت، «بنیامین نتانیاهو» با طرح این ادعا که «سربازان اسیر در رفح هستند»، خطاب به خانواده‌های آنها گفت که «اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به رفح است و هیچ یک از سربازانش را آنجا رها نخواهد کرد. »

آمریکا انجام تحقیقات درباره اعدام دو غیرنظامی در غزه را خواستار شد

 وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید خود از اقدام سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در اعدام دو غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه و دفن آنها با بلدوزر، انجام تحقیقاتی درباره این اقدام را خواستار شد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده توسط شبکه خبری «الجزیره» قطر که در آن سربازان ارتش رژیم صهیونیستی دو غیرنظامی فلسطینی را که در حال بازگشت به شمال غزه بودند، در نوار غزه اعدام کرده و در ادامه با خونسردی با کمک بلدوزر سعی در دفن آنها در خاک کردند، اعلام کرد که «آمریکا به شدت از این اتفاق ناخرسند است، ما انتظار داریم درباره این حادثه به شکل درستی تحقیقات انجام شود و در صورت لزوم، مسئولان آن محاکمه شوند . »  

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این مسئول آمریکایی در ادامه گفت که آنها نتوانستند به طور مستقل تصاویری را که برای اولین بار از شبکه الجزیره پخش شدند، تایید کنند اما فورا با طرف اسرائیلی در این خصوص تماس گرفته و اطلاعاتی را درباره این اتفاق درخواست کردند.

وی در ادامه نیز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی موظف است درباره موارد ثابت شده نقض قوانین جنگ تحقیقات به عمل آورده و عاملان آن را به شکل مناسبی محاکمه کند.

شبکه خبری الجزیره تصاویری را بدون اشاره به چگونگی دستیابی به‌ آن و یا تاریخ تصویربرداری‌ آن منتشر کرد که در آن دو جوان فلسطینی در حال عبور از خیابان الرشید در غرب نوار غزه در تلاش برای بازگشت به شمال نوار غزه مشاهده می‌شوند، در ادامه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که در مسیر آنها در نزدیکی خیابان النابلسی در جنوب غرب شهر غزه مستقر هستند، این دو فلسطینی را با وجود اینکه پرچم‌های سفیدی در دست دارند، هدف قرار می‌دهند.

کدخبر: 984190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟