۲۵۰ هزار صهیونیست پس از عملیات طوفان الاقصی فرار کردند / ۱۳۳ خبرنگار، فیلمبردار و گزارشگر در غزه به شهادت رسیدند

برخی منابع غیررسمی گزارش دادند که نقاطی در شهر «القطیفه» در ریف دمشق هدف حملات قرار گرفته است.دقایقی بعد گزارش شد که صدای انفجارها در القطیفه، مربوط به حملات به «یبرود» است که در فاصله ۳۰ کیلومتری در این شهر شنیده شده است.

منابع محلی در این‌باره توضیح دادند که اهدافی در شهر یبرود نیز هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته و انفجارها به حدی شدید است که در بیشتر مناطق القلمون دیده می‌شود.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی جولان اشغالی، تعداد زیادی موشک به اطراف دمشق شلیک کردند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه در حال رهگیری موشک‌های شلیک‌شده به ارتفاعات القلمون و اطراف شهرک «القسطل» در ریف دمشق هستند.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

۲۵۰ هزار صهیونیست پس از عملیات طوفان الاقصی فرار کردند

منابع رسانه‌ای عبری زبان از فرار بیش از ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از خانه‌هایشان در پی عملیات «طوفان الاقصی» پرده برداشتند.

 روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره فاش کرد: یک گزارش دولتی حاکی از آن است که بیش از ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین پس از هفتم اکتبر فرار کرده‌اند.

طبق این گزارش، مقامات رژیم اشغالگر از ۱۶۴ هزار صهیونیست خواستند محل سکونت خود را ترک کنند و علاوه بر آنها ۱۵۰ هزار شهرک‌نشین دیگر بدون دریافت چنین دستوری تصمیم به فرار از چندین منطقه در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی گرفتند.

در این گزارش آمده است که این صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان از شهرک‌های مرز لبنان و منطقه «غلاف غزه» فرار کرده‌اند.

این رسانه صهیونیست همچنین از آغاز روند بازگشت این شهرک‌نشینان به خانه‌هایشان خبر داد.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده است.

پیش‌تر «ایتان داویدی»، رئیس شهرک «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی در این باره گفته بود: اگر واقعیت را تغییر ندهیم یک نفر هم آماده زندگی در شهرک‌های نوار مرزی نخواهد بود.

شمار شهدای غزه از ۳۱۵۰۰ نفر گذشت

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۱ هزار و ۵۵۳ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته هفت کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود: در این حملات ۶۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۲ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر به ۳۱ هزار و ۵۵۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۳ هزار و ۵۴۶ نفر افزایش یافت، این در حالی است که اجساد نزدیک به ۸۰۰۰ نفر هم هنوز زیر آوار است.

همزمان باشگاه اسیر فلسطین و هیات امور اسرا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند نظامیان اشغالگر از شامگاه دیروز تا این لحظه ۲۰ فلسطینی دیگر را در حملات به کرانه باختری بازداشت کردند.

شمار زیادی از بازداشت شدگان جزو اسرای سابق هستند. این افراد در استان‌های طولکرم، الخلیل، طوباس، بیت لحم، نابلس جنین و قدس بازداشت شدند.

از آغاز جنگ در غزه تاکنون نزدیک به ۸۰۰۰ نفر در کرانه باختری توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

 ۱۳۳ خبرنگار، فیلمبردار و گزارشگر در غزه به شهادت رسیدند

از آغاز جنگ غزه تاکنون ۱۳۳ نفر از اصحاب رسانه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) اعلام کرد که خبرنگار ۳۷ ساله رویترز بر اثر شلیک تانک رژیم صهیونیستی کشته شده است.

به گزارش المیادین، یونیفل اعلام کرد که «عصام عبدالله» خبرنگار لبنانی رویترز براثرشلیک دو گلوله ۱۲۰ میلی متری از یک تانک اسرائیلی کشته شده است.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده از سوی یونیفل، تانک اسرائیلی به سوی گروهی که کاملا مشخص بود، خبرنگار هستند، شلیک کرده و این خبرنگار را کشته شده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد، ۴۰ دقیقه قبل از شلیک تانک رژیم صهیونیستی به سوی محل استقرار خبرنگاران، هیچ تبادل آتش و درگیری در این بخش از نوار مرزی ثبت نشده است.

یونیفل اعلام کرد: بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، شلیک به سمت غیرنظامیان و به ویژه خبرنگارانی که هویت آنها کاملا قابل تشخیص است، مصداق نقض قوانین بین المللی و ارزیابی ما گواه این است که در زمان وقوع این حادثه، هیچ درگیری در خط آبی وجود نداشته و دلیل شلیک به سمت خبرنگاران، نامشخص است.

در این حادثه، عصام عبدالله بر اثر گلوله تانک رژیم صهیونیستی کشته و ۶ خبرنگار دیگر نیز زخمی شده بودند.

این در حالی است که «الساندرا گالونی» سردبیر ارشد رویترز از تل آویو خواست که درباره علت این حمله که توضیح داده و عاملان را مجازات کند.

در همین حال، دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که گزارش تحقیقات یونیفل در روز ۲۸ فوریه(۹ اسفندماه) به مقر سازمان ملل در نیویورک ارسال و نسخه ای از آن نیز به ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی داده شده است.

از آغاز جنگ غزه تاکنون ۱۳۳ نفر از اصحاب رسانه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

چندی پیش «لؤلؤ الخاطر» وزیر همکاری بین‌المللی قطر با ابراز تأسف از اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن خبرنگاران گفت: اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتن آن‌ها رکورد زده است.

کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه امروز وارد غزه شدند

 منابع خبری بامداد امروز ( یکشنبه ) از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای نخستین بار به شمال غزه خبر دادند.

به گزارش الجزیره، کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای نخستین بار از حدود چهار ماه پیش به شمال نوار غزه وارد شدند.

برخی از رسانه ها گزارش دادند که ۱۳ کامیون حامل آرد وارد شمال نوار غزه شدند.

این در حالی است که پیش تر کمک هایی از طریق هوایی به مناطقی در شمال و مرکز نوار غزه ارسال شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کدخبر: 981097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟