ترامپ در 7 ایالت کلیدی از بایدن سبقت گرفت

به گزارش راشاتودی، « دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در نظرسنجی‌های عمومی از « جو بایدن » جانشین خود در کاخ سفید پیش است.

نتایج نظرسنجی جدید «مورنینگ کنسالت و بلومبرگ نیوز» نشان داد نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در هفت ایالت کلیدی از جو بایدن پیش است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ۴۸ درصد از رأی دهندگان گفته اند اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، از ترامپ حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۳ درصد از بایدن ۸۱ ساله حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در هر هفت ایالت کلیدی، از جمله آریزونا (۶%)، جورجیا (۶%)، میشیگان (۲%)، نوادا (۶%)، کارولینای شمالی (۹%)، پنسیلوانیا (۶%) و ویسکانسین (۴ درصد) چند امتیاز از رقیب دموکرات خود جلوتر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان، بایدن، ۸۱ ساله را برای ریاست جمهوری «بسیار مسن» می‌دانند، در حالی که ۴۷ درصد معتقدند که این موضوع در مورد ترامپ ۷۷ ساله هم صدق می‌کند. نزدیک به ۳۸ درصد رأی دهندگان اعلام کردند که ترامپ و بایدن هر دو برای خدمت به عنوان رئیس جمهور آمریکا مسن هستند.

بنا به نتایج این نظرسنجی ۵۹ درصد آمریکا ترامپ را فردی خطرناک توصیف کردند. این رقم برای بایدن ۴۸ درصد اعلام شد. ۱۴ درصد هم ترامپ و هم بایدن را افراد خطرناک دانستند.

منبع : تابناک

کدخبر: 976923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟