خداحافظی آملی لاریجانی با مجلس خبرگان

خبرآنلاین در ادامه آورده است ، نتایج اعلام شده تا این لحظه حکایت از آن دارد که برخی از استان های کشور که نمایندگان فعلی شان در دوره ششم نیز کاندیدا شده بودند، نتوانستند آراء کافی برای ورود به خبرگان ششم را کسب کنند. از جمله، استان چهارمحال بختیاری که علیرضا اسلامیان نماینده آن بود و با وجود کاندیداتوری نتوانست بر رقیب خود پیروز شود و عبدالله کیوانی هفشجانی، به عنوان نماینده این استان در خبرگان ششم رأی آورده است.

همدان، استان دیگری است که علیرغم کاندیداتوری دو نماینده فعلی آن به نام های سید مصطفی موسوی فراز و غیاث الدین طه حسین، اما حبیب الله شعبانی موثقی کاندیدای سوم این استان پیروز این رقابت شده است. نماینده دوم این استان درحال حاضر مشخص نیست.

آملی لاریجانی رأی نیاورد

همچنین از میان پنج نامزد استان مازندران در انتخابات مجلس ششم خبرگان ، به ترتیب آقایان محمدباقر محمدی لایینی، علی معلمی، سید رحیم توکل و سید صادق پیش نمازی را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند. اما صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

نمایندگانی که ابقا شدند

از میان نمایندگان مجلس خبرگان پنجم که کاندیدای خبرگان ششم نیز شده بودند تا این لحظه ابقای ۱۴ نفر در کرسی نمایندگی خبرگان قطعی شده است و احتمال می رود با توجه به غیررقابتی بودن این انتخابات، تعداد بیشتری از این نمایندگان فعلی در مجلس خبرگان ابقا شوند.

استان آذربایجان شرقی : محمد تقی پورمحمدی ، سید محمد علی آل هاشم، علی ملکوتی

آذربایجان غربی : میرعلی اکبر قریشی ، عسکر دیرباز، محمد حسین بیاتی

استان خراسان رضوی :  غلامرضا مغیسه ، حسن عالمی ، سید احمد حسینی خراسانی ، سید احمد علم الهدی

استان خراسان شمالی :  غلامرضا فیاضی

استان فارس : لطف الله دژکام ، احمد بهشتی ، علی اکبر کلانتری ، سید محمد علی مدرسی طباطبایی ، سیدعلیرضا دانا

استان مازندران : محمد باقر محمدی ، علی معلمی ، سید رحیم توکل، سید صادق پیش نمازی

کدخبر: 976621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟