تاکنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

به گزارش رکنا، هادی خالوئی در کمیته رصد فضای مجازی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال ١۴٠٢ با اشاره به اهمیت روز افزون سکو‌های فضای مجازی در انتخابات گفت: با توجه به اینکه بیشترین تبلیغات در دوران انتخابات در فضای مجازی صورت می‌گیرد؛ بنابراین در کمیته رصد فضای مجازی، نظارت و دقت ویژه‌ای برای پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی می‌شود. 

وی افزود: فعالیت‌های انتخاباتی در سکو‌های فضای مجازی،باید قاعده‌مند شوند و کاندیدا‌ها با نظارت بر فعالیت‌های ستاد‌ها و طرفداران خود از ارتکاب تخلفات و جرائم انتخاباتی پیشگیری کنند تا فضای عادلانه و سالمی برای رقابت کاندیدا‌ها فراهم شود.

معاون دادستان کرمان بیان کرد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، تحرکات و اقدامات کاندیدا‌ها و طرفداران شان بیشتر می‌شود و مقابله با جرائم و تخلفات و تخریب‌ها علیه نامزد‌ها در دادستانی شهرستان کرمان با سرعت و دقت انجام خواهد شد. 

وی رعایت عدالت رسانه‌ای برای تبلیغات همه نامزد‌های انتخابات را ضروری دانست و تصریح کرد: می‌توان با فراخوان عمومی به کاندیداها، افرادی که تمایل به حضور در جلسات برخط در بستر فضای مجازی را دارند مشخص و امکان حضور را برای همه آن‌ها فراهم کرد و با بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی به صورت یکسان برای همه کاندیدا، به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی در انتخابات کمک کرد.

این مقام قضائی خطاب به نامزد‌های انتخابات بیان کرد: نسبت به اعلام ستاد فضای مجازی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است، گفت: چندین مورد گزارش با موضوع تبلیغات زودهنگام واصل شده است که در این زمینه از سوی دادستانی، تذکرات لازم به کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها داده شده؛ اما تاکنون هیچ پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده است.

کدخبر: 974548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟