بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند/ دشمن به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف کشور است

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری ، رئیس جمهور در آیین اهدای نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت که صبح امروز( دوشنبه ۱۶ بهمن‌) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: موضوع روایت پیشرفت، بسیار با اهمیت است و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به همگان تاکید کردند که باید پیشرفت ها بیان و به نسل نو معرفی شود.

آیت الله رئیسی به ضرورت تبیین دستاورد های کشور اشاره کرد و با بیان اینکه عالم باید واقف شود که توانسته‌ایم در پرتو انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداریم، مطرح کرد: برای آنکه امید در دلها زنده شود و ارتقا یابد وبرای اینکه القای ناامید و یاس دشمن به شکست کشیده شود باید دستاوردهای کشور روایت شود.

انقلاب اسلامی و دهه فجر، دهه امید است

وی  انقلاب اسلامی و دهه فجر را دهه امید نامید، افزود: آنچه که با اعتقاد، باور، با توکل به خدا و اعتماد به نفس پرچمداری آن انجام شد و ملت به دنبال امام حرکت کردند ایجاد یک تحول بود. به تعبیر رهبر انقلاب، امام تحول خواه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جلوه دیگری یافت و متحول شد، خاطر نشان کرد: به نحوی که همه ملت فلسطین ایستادگی در برابر دشمن را دنبال کردند و جنگ سنگ و انتفاضه اول و دوم و سوم به جنگ با موشک تبدیل شد. این تحول ها به برکت انقلاب اسلامی پیش آمد و این پرچمی که امام (ره) برافراشت و این نگاه تحولی امام و انقلاب روز به روز علی رغم خواست دشمن به پیش رفت؛ پیشرفت ها به حدی چشمگیر بود که دشمن رسما اعلام کرد فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران بی اثر شده است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دشمن اعلام کرد هیچ یک از این فشارها نتوانسته پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند. نه جنگ نه جریان منافقین نه تهدیدها و نه تحریم ها ملت ما و قطار پیشرفت را نتوانست از حرکت باز  بدارد و این قطار پیشرفت همواره در حال حرکت بود و هیچ گاه از حرکت باز نایستاد. امروز خیلی از رؤسای کشورها که از پارک ها علم و فناوری ما بازدید می کنند و نوآوری ها را می نینند می گویند چگونه با این همه محدوودیت توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

بیانیه گام دوم انقلاب به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور پرداخته است

رئیس جمهور بیانیه‌گام دوم را گزارش کامل از پیشرفت های کشور و ارائه واقعیت هایی از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و بیان کرد: همچنین این بیانیه به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کشور پرداخته است.

وی در همین راستا ادامه داد: این بیانیه یک سند کاملا دقیق است تا واقعیت ها نظاره شود و بدانیم در گام بعدی چه باید بکنیم و این برای همه کسانی که در این عرصه تلاش کنند بسیار اهمیت دارد. آنچه مردم ما در انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ برای آزادی قدس و حمایت از فلسطین فریاد زدند، امروز به گفتمان همه دنیا شده است. حقانیت این نگاه و موضع بر همه جهانیان روشن شده است.

 می بینند، می گویند چگونه با این همه محدودیت ها توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند

آیت الله رئیسی برکت حضور مردم، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و اراده پولادین جوانان و زن و مرد ایرانی را نقاط پیشرفت کشور برشمرد و گفت: بیان پیشرفت‌ها امید را در دل مردم زنده می‌کند، دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و خبری خود به دنبال معکوس جلوه دادن نقاط ضعف و پیشرفت کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با شایعات و جوسازی و فضاسازی به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف است، خاطر نشان کرد: به طوری که در ذهن برخی، نقاط پیشرفت به عنوان نقاط ضعف تلقی شود. دشمن به دنبال تبدیل کردن امیدها به یاس است؛ قصد دارد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و بسیاری از مظاهر پیشرفت را که در روح و جان و روان جامعه ما وجود دارد را تاریک جلوه دهد.اگر نبودند کسانی که حادثه عاشورا را خوب معرفی کنند و ابعاد آنرا بیان کنند، معلوم نبود که نسل‌ها و عصرهای بعد از عاشورا مطلع می‌شدند یا خیر.

در جنگ و ستیز اراده ها، ملت ایران پیروز شد

رئیس جمهور با بیان اینکه در جنگ اراده ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده است، تصریح کرد: این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می شویم. باید صاحبان فهم و درک، صاحبان سخن و بیان و صاحبان قلم تلاش کنند روایتگری آنچنانی که باید بشود؛ چون ما در جنگ روایت ها قرار داریم همچنان که در جنگ اراده ها هستیم.

وی درادامه تاکید کرد: در جنگ و ستیز اراده ها، اراده ملت ایران پیروز شد اما در جنگ روایت ها مثلا در ماجرای به این واضحی فلسطین می بینید که بر همه دنیا واضح است اما روایتگری از این جریان را ببینید که چگونه صورت می گیرد.جریان فلسطین را دارند از ۷ اکتبر تحلیل می کنند؛ جریان فلسطین از ۷ اکتبر تحلیل نمی شود بلکه ۷۵ سال ستم بر ملت فلسطین است یک نقطه آن ۷ اکتبر است.

آیت الله رئیسی گفت: جریان صهیونیستی تمام خبرگزاری های مؤثر و پلتفرم های اثرگذار در دنیا که مشتری زیادی دارند در خدمت گرفت تا روایتگری را تغییر دهد این را من به عنوان خبر می گویم که بسیار تلاش کرد تا روایت خود را به جوامع منتقل کند اما از بس که مسأله فلسطین روشن است، نتوانستند کاری کنند.مثل قضیه حاج قاسم سلیمانی است که عکس و اسمش ممنوع است؛ اوایل اینگونه نبود اما بعد دیدند که نام حاج قاسم خودش دارد در دنیا حاج قاسم ها تولید می کند لذا عکس و سخن و بیان خاطرات از او ممنوع شد.

 یک بیداری در منطقه به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت‌ها در همه‌ی نقاط جهان از انقلاب‌اسلامی آموختند که ما می‌توانیم، تصریح کرد: آموختند که می‌توان آزادی‌خواهی، استقلال‌خواهی، حق‌خواهی و عدالت‌طلبی را خواستار شد و مطالبه کرد. آنچه در منطقه به نام بیداری‌اسلامی اتفاق افتاد، یک تحول عظیم بود برای مردم مسلمان در منطقه که بخواهند مسلمان زندگی کنند.یک بیداری در منطقه به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

لزوم روایت‌گری از پیشرفت‌های کشور

 آیت الله رئیسی گفت: اگر روایت درست از جنگ تحمیلی ما وجود نداشته باشد و این موضوع درست تحلیل و تبیین نشود، مسائل مختلفی به وجود می‌آورد. وقتی در زمان جنگ تحمیلی آتش‌بس شد، برخی‌ها شروع به ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های نادرست و روایت‌های غیرصادقانه کردند.دفاع مقدس یک حرکت عظیم بود که هر چه برای آن فیلم، مستند و سریال بسازیم و کتاب بنویسیم، باز هم ظرفیت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در دفاع مقدس، ملتی در مقابل کفر جهانی ایستاد؛ صدام نماد جریان استکباری بود که با انقلاب اسلامی به مقابله برخاست؛ همه دنیا با پول، سلاح و اطلاعاتی که به صدام می‌دادند در برابر ما ایستاده بودند.

 امروز در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها هستیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران متوقف نمی‌شود که دشمنان با ندادن ابزار و اِعمال تحریم‌ها در پی توقف ما هستند، اظهار کرد: دشمن می‌خواست که ما نفت صادر نکنیم و رونق از تجارت این کشور برود، اما امروز ما کار خودمان را می‌کنیم، به طوری که تجارت ما در منطقه رکورد زده است.همزمان در جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها هستیم. در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران بر مستکبران پیروز شده و این پیروزی را باید روایت کرد تا آنها روایت نکنند؛ اگر روایت نکنیم، روایت می شویم.

به‌گزارش رکنا ، جایزه ملی روایت پیشرفت با هدف معرفی برترین آثار هنری و تقدیر از فعالان حوزه روایت پیشرفت به همت حوزه‌هنری‌ انقلاب اسلامی تاسیس شده و امسال نخستین برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

این جایزه در پنج محور کتاب، هنرورسانه، اندیشه و تبلیغ و فرهنگ عمومی طراحی شده و در هر بخش، بهترین اثر یا فعالیت که روایتی هنرمندانه از پیشرفت‌ کشور در عرصه‌های مختلف ارائه کرده‌باشند معرفی می‌شود.

آیین معرفی برگزیدگان نخستین جایزه ملی روایت پیشرفت دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور رئیس‌جمهور و برخی از مقامات کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

اهدای این جایزه که دبیرخانه دائمی آن در حوزه هنری انقلاب اسلامی دایر شده است، به‌صورت سالانه انجام خواهدشد.

کدخبر: 969911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟