روحانی الان عضو مجلس خبرگان است که رد صلاحیت شد / اول هاشمی بعد لاریجانی و حالا حسن روحانی

خبر آنلاین به نقل از روزنامه سازندگی در ادامه آورده است ، سرانجام صبح روز چهارشنبه شورای نگهبان نظر خود را درخصوص کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان اعلام کرد و صلاحیت او که چندین سال عضو این نهاد انتخابی بوده را رد کرد تا مخالفان او هم نفسی راحت بکشند و هم به شادی و پایکوبی برخیزند.

این درحالی بود که جماعت نگران از تایید صلاحیت روحانی تا پیش از این حیات سیاسی او را تمام شده، می‌خواندند و می‌گفتند مردم از وی رویگردان شده‌اند و هیچ‌کس به وی دوباره رجوع نخواهد کرد اما همین جماعت پس از ردصلاحیت او آنچنان غریو شادی سر دادند که نشان می‌داد نه تنها حیات سیاسی روحانی به پایان نرسیده است بلکه حتی از رای‌آوری او در انتخابات خبرگان هم به شدت نگران هستند.

حسن روحانی سومین رئیس‌جمهور ایران بعد از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و محمود احمدینژاد است که از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود. در واقع پس از ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال ۱۳۹۲ شورای نگهبان نشان داد که در مسیر حذف، یک قدم پا را پیش گذاشته و دیگر ابایی از اینکه چهره‌های اصلی نظام را رد کند، ندارد. چنین بود که پس از هاشمی، علی لاریجانی نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نیز ردصلاحیت شد و اکنون نیز در انتخابات خبرگان حسن روحانی رد می‌شود.

این اتفاق درحالی رخ داد که روحانی هم‌اکنون عضو رسمی خبرگان است و علاوه بر دوره فعلی در ۲ دوره سوم و چهارم عضو مجلس خبرگان بود، دو دوره رئیس جمهور ایران شد ضمن آنکه سال‌ها نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بود، در سابقه فعالیت‌های خود ۵ دوره نمایندگی مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم دارد.

کدخبر: 967157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟