بایدن، پیروزی ترامپ را پیش‌بینی کرد؛ همه چیز در خطر است!

به گزارش رکنا ، «همه چیز در خطر است»، این واکنش رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در نیوهمپشایر و محتمل‌تر شدن رقابت مجدد این دو نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

بایدن امروز چهارشنبه بعد از دومین پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه (در ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر) در بیانیه‌ای گفت «معلوم است» که دونالد ترامپ نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود. او سپس این احتمال را برای آمریکا بسیار مخاطره‌آمیز توصیف کرد.

بایدن در این پیام آنچه را که دموکراسی و آزادی‌های آمریکا خواند و همچنین اقتصاد این کشور را در خطر توصیف کرد و از مستقل‌ها و جمهوری خواهان متعهد به این موارد خواست به کارزار انتخاباتی او بپیوندند.

ترامپ از نوامبر ۲۰۲۲ که اعلام کرد قصد دارد در انتخابات شرکت کند، نسبت به رقبای جمهوری‌خواه خود در مرحله مقدماتی انتخابات پیشتاز بوده و بسیاری از تحلیلگران مسائل انتخاباتی آمریکا معتقدند که او به احتمال زیاد نامزد نهایی این حزب برای رقابت بسیار محتمل با جو بایدن در انتخابات سراسری آمریکا خواهد بود.

پیشتازی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی است که دو بار استیضاح شد، تلاش کرد تا مانع انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شود، در چند پرونده جنایی با اتهامات متعددی مواجه است و احتمال پیروزی دوباره او زنگ خطرها را نه فقط در آمریکا، بلکه در بین متحدان واشنگتن به صدا درآورده است.

بایدن و ترامپ

بایدن و ترامپ

بایدن و ترامپ

اما در این لحظه که ۱۰ ماه تا روز انتخابات در آمریکا مانده، او شانس بیشتری برای بازگشت به کاخ سفید نسبت به هر زمان دیگری از زمان خروج از قدرت دارد؛ نظرسنجی‌هایی که در آمریکا برای بررسی وضعیت ترامپ در برابر بایدن انجام می‌شود، نشان می‌دهد که در صورت نهایی شدن نامزدی آن‌ها در حزبهایشان، رقابت سختی میانشان شکل خواهد گرفت و ترامپ در این نظرسنجی‌ها اندکی از بایدن جلوتر است.

منبع : فارس

کدخبر: 966711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟