طرح اسرائیل برای نابودی حماس کارساز نیست/ خانواده‌های اسرای صهیونیست جلسه پارلمان را بهم زدند

مقاومت فلسطین هم با وجود نابرابری در تسلیحات و ادوات نظامی با رژیم صهیونیستی ، ضربات مهلکی به متجاوزان وارد کرد به طوری که ارتش رژیم صهیونیستی که سیاست سانسور شدیدی را درباره تلفات خود اعمال می کند، از کشته و زخمی شدن بیش از 20 افسر و نظامی خود در محور خان یونس خبر داده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی ضربه مقاومت در خان یونس را سخت ترین ضربه به ارتش رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر زمان عملیات طوفان الاقصی توصیف کردند.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق، هم یک پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه و بندر اشغالی اشدود در سرزمینهای اشغالی را هدف قرار داد.

این در حالی است که آمریکا و متحدانش بار دیگر در حمایت از رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف یمن را هدف تجاوزات خود قرار دادند.

 عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

جوانان مقاوم فلسطینی به مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس پرداختند و به سمت آنها تیراندازی کردند.

مبارزان فلسطینی همچنین با یک بسته انفجاری بولدوزر نظامی صهیونیستها را هدف قرار دادند.

 منابع عبری به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان متجاوز صهیونیست در خان یونس در عملیات کوبنده مقاومت اعتراف کردند.

منابع عبری به کشته و زخمی شدن دستکم 20 افسر و نظامی رژیم صهیونیستی در خان یونس اعتراف کردند.

این منابع گفتند این نظامیان بر اثر انفجار دو ساختمان و فروریختن سومین ساختمانی که نظامیان صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند، کشته و یا زخمی شدند.

سخنگوی سازمان موسوم به نجات اسرائیل اعتراف کرده است که 22 نظامی اسرائیل در خان یونس کشته و یا زخمی شده اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به شدت سیاست سانسور را درباره تلفات ارتش خود اعمال می کند و تلفات واقعی در این عملیات مقاومت بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی صهیونیستهاست.

طی یک روز بیش از 50 نظامی ارتش اسرائیل کشته شدند

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی: ما در برابر یک فاجعه بزرگ قرار داریم، تعداد کشته های ارتش در نبردهای امروز نوار غزه، از 50 نفر فراتر رفته است.

تماس تلفنی بایدن با نخست وزیر انگلیس درباره تجاوزات به یمن

کاخ سفید از تماس تلفنی جوبایدن رئیس جمهور آمریکا با ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و بحث و  تبادل نظر آنها درباره تجاوزات مشترک دو کشور به یمن و عملیات تلافی جویانه ارتش یمن علیه متجاوزان خبر داد.

بایدن در این تماس تلفنی ادعای آنچه پایبندی به دفاع از آزادی کشتیرانی در دریای سرخ خواند، را  تکرار کرد که در حقیقت پایبندی به ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی است.

 امروز سخت ترین روز نبرد از ابتدای جنگ برای اسرائیل بوده است

پایگاه خبری عبری والا در واکنش به تلفات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس در برابر مقاومت فلسطین اذعان کرد: امروز سخت ترین روز نبرد در نوار غزه از ابتدای جنگ برای اسرائیل بوده است.

بورل: طرح اسرائیل برای نابودی حماس کارساز نیست

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در اظهارات شب گذشته خود در بروکسل هدف اعلامی اسرائیل مبنی بر نابودی حماس را زیر سوال برد و بر «راه‌حل دو دولتی» تاکید کرد.

جوزپ بورل در جمع خبرنگاران در ادامه گفت :« وادار کردن همه فلسطینیان به کوچ؟ کشتن همه آن‌ها؟...راهی که آنها برای نابودی حماس در پیش گرفته‌اند راه مناسبی نیست. آن‌ها مهر تاییدی بر نفرت چندین نسل می‌زنند. »

وی پیش از شرکت در نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که تمرکز آن بر جنگ غزه است، گفت که «طرح اسرائیل برای نابودی حماس کارساز نیست» و اتحادیه اروپا باید تلاش‌ها برای ایجاد راه‌حل دو کشوری را با وجود مخالفت اسرائیل دنبال کند.

تل‌آویو به‌رغم فشارهای بین‌المللی برای توقف جنگ غزه که در صدونهمین روز خود قرار دارد و تاکنون بیش از ۲۵ هزار شهید (به طور میانگین روزانه ۲۵۰ شهید) برجا گذاشته، می‌گوید جنگ ماه‌های زیادی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که حماس ریشه‌کن نشود و نوار غزه دیگر ایجادکننده تهدید های امنیتی نباشد، آرام نخواهد گرفت.

نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو بار دیگر بر موضع سرسختش علیه هر کشور فلسطینی تاکید کرد و گفت که اسرائیل بر کنترل کامل امنیتی بر همه اراضی غرب رود اردن پافشاری خواهد کرد؛ این در حالی است که تحلیلگران با اشاره به محقق نشدن هیچ یک از اهداف اعلامی اسرائیل از ابتدا و موارد دیگر مثل تلفات نظامی آن از زمان ورود زمینی به غزه، امکان تحقق نابودی حماس را رد کرده‌اند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست جلسه کنست را بهم زدند

 خانواده‌های اسرای صهیونیست با یورش به ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی، آزادی فرزندانشان را خواستار شدند.

خانواده‌ها اسرای صهیونیست سر اعضای کمیته فریاد می‌زدند و می‌گفتند: «تا فرزندان‌مان برنگردند اجازه نمی‌دهیم نفس بکشید... دستور کار عمومی ادامه نخواهد داشت و شما تا زمانی که آنها در آنجا هستند نباید اینجا بنشینید. »

این خانواده‌ها همچنین خطاب به اعضای کنست و مقامات فریاد زدند: «شما باید به حرف ما گوش دهید. هیچ چیز دیگری وجود ندارد، نه کمیته و نه کنست، تنها یک موضوع وجود دارد که باید به آن بپردازید.»

آنها بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "برای آزادی بازداشت شدگان اقدام کنید".

خبرنگار شبکه خبری الجزیره در این خصوص اظهار کرد: تعدادی از خانواده‌های صهیونیست‌هایی که در غزه بازداشت شدند، به نشست کمیته دارایی در ساختمان کنست یورش برده و خواستار آزادی فرزندان خود شدند.

موشه گافنی، عضو کنست، جلسه را به حالت تعلیق درآورد و گفت که بازگرداندن اسیران «مهمترین موضوع» است و افزود: «خروج از ائتلاف کمکی نمی‌کند، بنابراین من می‌روم و به نخست وزیر می‌گویم که این موضع ماست .»

طرح استیضاح نتانیاهو روی میز کنست

 منابع رسانه‌ای از بررسی طرح استیضاح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی در پارلمان این رژیم درپی شکست در مقابل مقاومت فلسطین خبر دادند.

خبرنگار الجزیره در این باره گفت که حزب مخالف کارگر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در بازگرداندن اسیران صهیونیست به دولت نتانیاهو رای عدم اعتماد خواهد داد.

مراو میکائیلی، رهبر حزب کارگر تاکید کرد که اگر برای بازگرداندن اسیران در غزه توقف جنگ ضروری باشد، در انجام این کار تردیدی نخواهد داشت.

کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز برای بحث درباره طرح سلب اعتماد از دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به دلیل ناکام ماندن در بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

دیدارنتانیاهو با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی

امروز ( سه شنبه ) در دیدار با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه بدون اشاره به جزئیات از وجود یک ابتکار صهیونیستی برای تبادل اسرا گفت.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو در این دیدار ارائه طرحی از سوی حماس برای تبادل اسرا را رد کرد.

نتانیاهو گفت این جنبش «هیچ پیشنهاد واقعی درباره این موضوع مطرح نکرده است بلکه برعکس طرحی از سوی ما وجود دارد اما جزئیات آن را فاش نمی‌کنم».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از حزب کار گزارش داد: حماس فرزندان ما را به مدت ۱۰۸ روز اسیر کرده است. جان آنها هر لحظه در خطر است. دولت آنها رها کرده و تصمیم لازم را برای نجات آنها و بازگرداندن همه آنها نمی‌گیرد.

نتانیاهو بارها اعلام کرده که در ازای آزادی اسرای صهیونیستی شرط حماس برای برقراری آتش‌ بس را نخواهد پذیرفت چرا که در این صورت عملیات هفتم اکتبر آتی بسیار سخت تر خواهد بود.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی،  این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه  باشند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

کدخبر: 966073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟