نامه امیرعبداللهیان به گوترش: اسرائیل باید عواقب اقدامات تروریستی را متحمل شود

به گزارش رکنا، امیرعبداللهیان در این نامه نوشت: مایلم توجه شما را به نقض مداوم اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل و همچنین منشور سازمان ملل توسط رژیم اسرائیل از طریق استفاده غیرقانونی از زور و اقدامات نظامی تحریک آمیز که به طور جدی صلح و امنیت منطقه و بین المللی را به خطر می اندازد جلب کنم.

وی افزود: نمونه فعلی، هدف قرار دادن عمدی مستشاران نظامی ایرانی در خاک جمهوری عربی سوریه است که به طور قانونی به درخواست رسمی جمهوری عربی سوریه برای حمایت و کمک به آن کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین نوشت: در 20 ژانویه 2024، رژیم اسرائیل یک ساختمان مسکونی در دمشق را با حملات موشکی هدف قرار داد که در نتیجه آن تعداد زیادی غیرنظامی و همچنین پنج مستشار نظامی ایرانی به نام‌های حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی به شهادت رسیدند. این اقدام تروریستی مذموم سومین اقدام از این نوع در ماه های اخیر علیه مستشاران نظامی ایران بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام شنیع و بزدلانه تروریستی را که با هدف منحرف کردن توجهات از جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه غزه انجام می شود، صریحا و قویا محکوم می کند.

 امیرعبداللهیان نوشت: این اقدام تروریستی شنیع بار دیگر ماهیت واقعی تروریستی رژیم اسرائیل، نقش بی ثبات کننده آن در منطقه و خطری که برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ایجاد می کند، را آشکار کرد.

وی تاکید کرد: رژیم اسرائیل باید عواقب این اقدامات تروریستی و سایر اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، حق ذاتی خود را برای پاسخ قاطع و متناسب به این گونه اقدامات در زمان و مکان انتخابی خود محفوظ می دارد.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و دیگر استفاده غیرقانونی از زور را به شدت محکوم کند، زیرا چنین اقدامات تحریک آمیزی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. این رژیم همچنین باید مجبور شود که دیگر فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه را کنار بگذارد.

کدخبر: 966035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟