تعداد شهدای غزه از مرز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفت/ واشنگتن به ناتوانی اسراییل در شکست حماس اعتراف کرد

وزارت بهداشت غزه همچنین اضافه کرد که طی این مدت ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر در غزه بر اثر حملات رژیم اشغالگر اسرائیل زخمی شده اند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در یکصد و چهارمین روز جنگ غزه اعلام کرد شمار شهدا به ۲۴ هزار و ۶۲۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۱ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون ۲۴ هزار و ۷۶۲ شهید در پی داشته است رژیم اسرائیل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

واشنگتن به ناتوانی اسراییل در شکست حماس اعتراف کرد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از «منابع آگاه» فاش کرد که از نظر واشنگتن و بسیاری از فرماندهان ارتش اسراییل، این رژیم با شکست حماس فاصله زیادی دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه اذعان کردند که مقامات کاخ سفید و بسیاری از فرماندهان نظامی ارشد این رژیم اذعان دارند که اسرائیل فاصله زیادی تا تحقق رؤیای شکست حماس دارد.

در خبری مرتبط، در ادامه فشارهای مجامع بین المللی ضد جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه، ۶۰ عضو دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از مواضع افراطی مقامات رژیم صهیونیستی خواستار مخالفت کاخ سفید با کوچ اجباری ساکنان نوار غزه از سوی این رژیم شدند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی با اتخاذ سیاست زمین سوخته و تخریب عمدی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی، عامدانه تلاش می‌کند تا غزه را غیر قابل سکونت کند.

اظهارات مقامات صهیونیست درباره کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه، با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و نه تنها نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل، بلکه حتی متحدان تل آویو از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز چنین اظهاراتی را محکوم کرده‌اند.

اعترافات مهم وزیر کابینه نتانیاهو درباره جنگ غزه

هر کسی از شکست کامل حماس صحبت می‌کند حقیقت را نمی‌گوید

تعداد شهدای غزه از مرز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفت/ واشنگتن به ناتوانی اسراییل در شکست حماس اعتراف کرد

رکنا سیاسی : یکی از اعضای کابینه جنگی اسرائیل اعترافات مهمی درباره امکان‌پذیر نبودن شکست کامل حماس در غزه مطرح کرده است.

گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگی اسرائیل در اظهاراتی در انتقاد از نحوه پیشبرد جنگ توسط «بنیامین نتانیاهو» ایده پیروزی کامل بر حماس را غیرواقع‌بینانه و «داستان‌سرایی» توصیف کرده است.

آیزنکوت در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل همانند «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شده است.

وی در این مصاحبه گفت: «هر کسی که از شکست کامل [حماس] صحبت می‌کند حقیقت را نمی‌گوید. به همین دلیل است که ما نباید داستان‌سرایی کنیم..... امروز اوضاع در غزه به گونه‌ای است که اهداف جنگی‌مان هنوز محقق نشده‌اند.»

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

آیزنکوت در پاسخ به این سوال که آیا مقام‌های فعلی اسرائیل حقیقت را می‌گویند گفت: «خیر.» وی سپس به انتقاد از بنیامین نتانیاهو بابت عدم قبول مسئولیت در خصوص شکست اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ۷ اکتبر پرداخت.

آیزنکوت خاطرنشان کرد شکست‌های رخ داده در زنجیره فرماندهی «مسئولیت را از او سلب نمی‌کند.» اظهارات او احتمالاً ناظر به سخنان نتانیاهو است که گفته بود که مسئولان امنیتی به او درباره حمله قریب‌الوقوع حماس هشدار نداده بودند. نتانیاهو همچنین مدعی شده بود که تمامی مقام‌های امنیتی به او اطمینان خاطر داده بودند که حماس مهار شده است.

آیزنکوت علاوه بر این از نتانیاهو بابت نداشتن برنامه برای غزه بعد از اتمام جنگ نیز انتقاد کرد. وی گفت: «شما باید رهبری‌تان را در توانایی برای گفتن حقیقت به مردم و در ترسیم یک نقشه‌راه نشان دهید. »

کدخبر: 965139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟