پزشکیان: انتظار ما از دولت در حوزه دارو اجرای قانون است

به گزارش رکنا از خانه ملت ، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز( سه شنبه ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بیان کرد: مساله خیلی روشن است، دولت باید در قدم اول قانون را اجرا کند. ما ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت دارو در نظر گرفتیم در حالی که ۱۲۵ الی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز بود. سازمان برنامه و بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها این ۶۰ هزار میلیارد تومان را می‌دهد. در حالی که هدفمندی یارانه‌ها برای بیماران صعب‌العلاج و افراد ضعیف است. بسیاری از بیمارستان‌ها در پرداخت هزینه‌های دارویی به شرکت‌ها بدهکار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های تولید دارو بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان از بیمارستان‌ها طلب دارند. اگر با این روش پیش برویم مشکلی حل نخواهد شد بلکه باید براساس قانون گام برداریم. یک درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها باید در جای درست خود از سوی دولت پرداخت شود. دولت اکنون هزینه‌ای که باید به بیمارستان‌ها پرداخت می‌کرده را نداده است و مشکلات در بیمارستان‌ها تشدید شده است. با ادامه این روند در سال‌های آینده مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی تشدید می‌شود. انتظار ما از دولت اجرای قانون است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر باید بر روی نوع مصرف نیز نظارت صورت بگیرد اگر ما مصرف را کنترل نکنیم کل منابع کل کشور را نیز به این حوزه بیاوریم باز هم کم است. دارو و تجهیزات پزشکی همواره برای سیستم‌ها هزینه‌بر است ما اگر پزشک خانواده را اجرایی کنیم می‌توانیم مصرف را کنترل کنیم. انتظار ما اجرای قانون است.

کدخبر: 962152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟