ورود فناوری پلاسما به عرصه پزشکی و درمانی کشور / دومین‌کلینیک پلاسما تراپی افتتاح شد

محمد اسلامی امروز ( چهارشنبه )  در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت : دومین کلینیک پلاسماتراپی که برای درمان زخم هست را افتتاح کردیم که گشایش بزرگیست. این کلینیک می‌تواند رنج و محنتی که به ویژه بیماران دیابتی دارند و زخم‌هایی که فوق العاده پیشروی زیادی دارد را تسکین دهد و آرامش بخش برای آنها باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارداشت: یکی از یافته‌ها و فناوری‌هایی که در اختیار سازمان انرژی اتمی هست امروز هم‌تراز با کشورهای پیشرو در اختیار مردم عزیز قرار گرفته است.

وی گفت: دو بخش را ما دنبال کردیم اولاً دومین کلینیک پلاسماتراپی که برای درمان زخم هست را افتتاح کردیم که گشایش بزرگیست. این کلینیک می‌تواند رنج و محنتی که به ویژه بیماران دیابتی دارند و زخم‌هایی که فوق العاده پیشروی زیادی دارد را تسکین دهد و آرامش بخش برای آنها باشد.

اسلامی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم این کلینیک‌ها را گسترش دهیم و خدمات بیشتری را در این راستا به مردم ارائه دهیم و این نیز یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که فناوری هسته‌ای در زندگی مردم موثر باشد که شکر خدا انجام شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: دومین اتفاق این بود که با سمپوزیومی که برگزار شد دومین سامانه پلاسماتراپی جهت درمان سرطان هم رونمایی شد، خدا را شاکریم به خصوص برای بانوان عزیز که با این بیماری فراگیر درگیر هستند این فناوری کمک می‌کند که بتواند زود هنگام از این بیماری پیشگیری و درمان شود.

وی افزود: دومین‌کلینیک پلاسما تراپی را افتتاح کردیم و  گشایش بزرگی در پایان بخشیدن به رنج و محنت بیماران دیابتی را خواهد داشت و به رنج‌انها التیام‌می بخشد و برای جامعه تسکین بخش است، نتایج درمان درنخستین کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما بسیار خوب بوده که نشان‌دهنده اثربخشی این روش در درمان زخم افراد مبتلا به دیابت است و بیمارانی که تحت درمان با پلاسمای سرد قرار گرفته‌اند؛ رضایت خود را اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی دخیل شدن فناوری هسته‌ای در زندگی مردمی را از تأکیدات رهبری دانست و بیان کرد: بخش امنیت غذایی و سلامت مهترین دستاورد در فناوری هسته ای است، در فرایند پرتو دهی مردم مواد غذایی سالم و بدون عوارض را استفاده خواهند کرد  و این‌موجب کاهش بسیاری از عوارض ها می شود و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی می تواند موثر واقع شود و به تدریج نتایج خود را نشان‌ خواهد داد.

کدخبر: 960555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟