اوکراین یک میلیون پهپاد خریداری می کند

به گزارش آناتولی، راستم اومروف در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی این کشور گفت: برای اولین بار نیاز واقعی ارتش به هواپیما‌های بدون سرنشین احساس شده است.

اومروف با بیان اینکه وزارت دفاع اوکراین اولین دسته از پهپادهای دید اول شخص (FPV) را سفارش داده است، افزود: اوکراین در حال تامین تجهیزات لازم برای عملیات‌های ضدحمله خود علیه روسیه است.

وی همچنین گفت که این وزارتخانه پیشتر پهپادهای دید شخص اول را به دلیل نداشتن کارآیی لازم در میدان جنگ، خریداری نکرده بود.

تابستان امسال یوری اشچیهول رئیس سرویس ارتباطات ویژه اوکراین اعلام کرده بود که هدف کی‌یف خرید ۲۰۰ هزار فروند پهپاد طی سال جاری است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت اوکراین برای ادامه جنگ نیازمند کمک‌های مالی کشورهای غربی و به ویژه آمریکاست ولی دولت جو بایدن هنوز نتوانسته موافقت کنگره را با پرداخت کمک مالی جدید به کی‌یف به دست بیاورد.

اظهارنظر این مقام کی‌یف درباره برنامه پهپادی اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر بارها اوکراین را عامل حملات پهپادی به مناطقی از شبه جزیره کریمه و همچنین خاک روسیه خوانده‌اند.

روسیه و اوکراین از اسفندماه سال ۱۴۰۰ و بدنبال ابراز نگرانی مسکو از گسترش ناتو به شرق و بی توجهی کشورهای غربی به نگرانی‌های امنیتی این کشور، در حال جنگ هستند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 960145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟