بمباران مجدد منازل مردم در رفح و خان‌یونس/ عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری

منابع فلسطینی از افزایش آمار شهدای تجاوزات گسترده جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان یونس به 42 نفر طی ساعات اخیر خبر دادند.

همچنین طی ساعات گذشته، دستکم 18 فلسطینی در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منازل مردم در اردوگاه النصیرات به شهادت رسیده و شمار دیگری زخمی شدند.

از سوی دیگر، رزق عروق فعال رسانه ای فلسطینی به همراه شماری از اعضای خانواده اش در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

المرت: باید آتش‌بس فوری در غزه برقرار شود

ایهود المرت خواستار آتش‌بس فوری در غزه و حذف بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش الجزیره، ایهود المرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود که نتانیاهو باید متوجه می‌شد که هیچ امکانی برای دستیابی به اهداف خود که در غزه اعلام کرده بود، وجود ندارد.

المرت، او را به اتخاذ روشی از فریب، تقلب و نمایش سیاسی متهم کرد و ادامه داد: اکنون مشخص شده

است که هیچ شانسی برای دستیابی به انتظارات نتانیاهو در غزه وجود ندارد.

حماس: بازداشت کارکنان هلال احمر فلسطین جنایت جنگی است

جنبش حماس فلسطین اعلام کرد، بازداشت کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین توسط رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، بازداشت تعدادی از کارکنان هلال احمر فلسطین در اردوگاه آوارگان جبالیا توسط رژیم صهیونیستی و نیز تداوم بازداشت نزدیک به ۱۰۰ تن از پرسنل پزشکی که در زمان انجام کار در بیمارستان‌های شمال غزه به دست صهیونیست‌ها دستگیر شدند، همان بیمارستان‌هایی که تخریب کرد،جنایت جنگی محسوب می‌شود و بیانگر فاشیستی بودن این رژیم است که به شکل هدفمند بخش بهداشتی را نابود می‌کند.

به نقل از سایت خبری المیادین، حماس در بیانیه‌ای از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی بهداشتی و حقوق بشری خواست، مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در حفاظت از مراکز درمانی و کادر آن برعهده بگیرند و مقامات دشمن صهیونیستی را برای آزادی فوری پزشکان، پرسنل پزشکی و همه غیرنظامیان فلسطینی تحت فشار قرار دهند که آنها را به شیوه‌ای وحشیانه و با نقض ابتدایی‌ترین استانداردها از مراکز و بیمارستان‌ها ربوده است.

مجازات اشغالگر بابت اعدام میدانی

جنبش حماس از سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و تمامی نهادهای حقوق بشری خواست تا صدای خود را در برابر جنایت و استکبار رژیم صهیونیستی و بی توجهی آن به قوانین بین المللی و بشردوستانه بلند کنند.

حماس از این نهادها خواست، برای مجازات اشغالگر فاشیست و حامیان بین‌المللی آن مخصوصا دولت آمریکا به خاطر جنایت‌هایی که علیه مردم بی‌گناه فلسطین مرتکب می‌شوند، تلاش کنند.

این جنبش اعلام کرد، عملیات اعدام تمام اعضای خانواده‌های فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تبلور جدیدی از فاشیسم رژیم جنایتکار است. طبق اعلام حماس، بر اساس شهادت خانواده‌ها و بازماندگان این قتل عام‌های تروریستی، چندین مورد اعدام مردان غیرنظامی نیز در مقابل چشمان خانواده هایشان پس از یورش و کنترل خانه‌هایشان ثبت شده است.

مسجدالاقصی

حماس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، تشدید محدودیت‌ها علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی و ممانعت از ورود آنها به مسجد مبارک الاقصی و حمله به آنها، ادامه جنگ همه جانبه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین است که مردم فلسطین با قاطعیت کامل با آن مقابله می‌کنند و هرگز اجازه نخواهد داد طرح‌های یهودی سازی رژیم صهیونیستی به ثمر بنشیند.

این جنبش ضمن قدردانی از ایستادگی مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره مسجدالاقصی، نسبت به تشدید تنش صهیونیست‌ها در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

 انتقال بیش از ۵۰۰۰ بمب از آمریکا به اراضی اشغالی

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که واشنگتن از ماه اکتبر تاکنون بیش از ۵۰۰۰ بمب MK-۸۴ به وزن ۲۰۰۰ پوند به اراضی اشغالی ارسال کرده است.  

به گزارش ، نیویورک تایمز این روزنامه به نقل از منابعی نوشت، پنتاگون انتقال محموله‌های بمب‌های کوچک به اراضی اشغالی را افزایش داده است که برای مناطق شهری مانند غزه مناسب است.

با تداوم حملات وحشیانه اشغالگران صهیونیست به نوار غزه از هفتم اکتبر  تا امروز دستکم ۲۰ هزار فلسطینی که ۸۰۰۰ نفر از آن‌ها کودک و ۶۲۰۰ تن از آن‌ها زن بودند، به شهادت رسیده و طبق برخی آمارها بیش از ۵۲ هزار و ۶۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

  کمپین ظریف برای توقف جنایت های اسرائیل علیه غزه

ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان نوشت: همه انسان هایی که وجدان دارند باید برای آپارتاید اسرائیل و نسل کشی و جنایت های جنگی که انجام می دهد متحد شوند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان نوشت: ما که این کمپین «اعلامیه وجدان و نگرانی» را راه اندازی کرده ایم شاید بر سر همه چیز با هم توافق نداشته باشیم. اما همه انسان هایی که وجدان دارند باید برای آپارتاید اسرائیل و نسل کشی و جنایت های جنگی که انجام می دهد متحد شوند.

 عملیات ضد صهیونیستی در طولکرم

گردان طولکرم وابسته به سرایاالقدس از عملیات ضد صهیونیستی خبر داد و افزود رزمندگان توانستند یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را در دیرالغصون به رگبار ببندند و تلفات مستقیم به آنها وارد کنند.

در بیانیه این گروه مقاومت درکرانه باختری آمده است بر آمادگی بالای خود برای مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به طولکرم و اردوگاهها و حومه آن تاکید می کنیم.

 رسانه انگلیسی: اسرائیل جنگ را به حماس باخت/ نتانیاهو به آن اعتراف نمی کند

روزنامه گاردین انگلیس: اسرائیل، در جنگ شکست خورد، نتانیاهو و کابینه افراطی وی نمی خواهند به آن اعتراف کنند.

 درگیریهای شدید بامدادی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست

منابع خبری از درگیریهای شدید میان رزمندگان مقاومت و نظامیان متجاوز صهیونیست در دیرالبلح و اردوگاه جبالیا در نوار غزه خبر دادند.

این در حالی است که اشغالگران، اردوگاه جبالیا را با توپخانه هدف قرار دادند.

یورش نظامیان صهیونیست به اریحا و الخلیل در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز( شنبه ) به شهرک بیت امر در شمال الخلیل و اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

حمله توپخانه‌ای بامدادی ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس

ارتش رژیم اشغالگر قدس در اولین دقایق بامداد امروز ( شنبه )  هفتاد و هشتمین روز طوفان الاقصی، محله الامل در شهر خان یونس را هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

واکنش حماس به تهدیدهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

جنبش حماس تاکید کرد که تهدیدهای یوآف گالانت جنایتکار جنگی(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) مبنی بر کشتن فرماندهان مقاومت در غزه، تهدید توخالی است که با هدف تبلیغ دستاوردهای صوری و غیر واقعی صورت گرفته است، این تهدیدها دلیلی بر شکست ارتش رژیم است.

کدخبر: 957177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟