مجلس تکلیف دولت برای قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۳ را مشخص کرد

رحیم زارع سخنگوی با اشاره به جزئیات بررسی لایحه اصلاح شده توسط دولت در کمیسیون متبوعش گفت: ما امروز در دو نوبت عصر و شب؛ لایحه پیشنهادی ارسال شده از سوی دولت را بررسی و در پایان نشست نیز کلیات لایحه بودجه را به رای خواهیم گذاشت.

وی افزود: صبح فردا در نشست علنی مجلس بار دیگر کلیات بودجه با همان فرآیند هفته گذشته بررسی خواهد شد و ۵ موافق و ۵ مخالف نظرات خود را درباره لایحه اصلاح شده بیان می کنند و در نهایت نیز رای گیری در صحن انجام می شود.

زارع با بیان اینکه اصلاحات مدنظر مجلس در لایحه پیشنهادی دولت تقریبا اعمال شده است، گفت: دولت در لایحه اصلاحی خود منابع مورد نیاز برای اعمال متناسب سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده دیده است. همچنین دولت در لایحه خود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۹ هزار ۵۰۰ در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره ای به تغییر قیمت حامل های انرژی نشده است. اما با این حال دولت براساس قانون هدفمندی یارانه ها این اختیار را (دارد) قیمت حامل های انرژی را در صورت صلاحدید افزایش دهد.

وی با اشاره به نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه خود برای تامین کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته است. البته بر روی برخی کالاها ممکن است این نرخ کمی بالاتر باشد اما با این حال آن ۱۰ قلم کالای اساسی با نرخ ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تامین خواهد شد.

 منبع : تسنیم

کدخبر: 956359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟