در پروژه های عمرانی دولت قبل، خیلی منطق فنی و مهندسی دخیل نبود

« محسن منصوری » معاون اجرائی رئیس جمهور در واکنش به مصادره کردن پروژه های به بهره برداری رسیده در دولت سیزدهم توسط دولت قبل، تصریح کرد: اطلاعات تمامی پروژه ها با جزئیات روشن است و اعداد و ارقام پیشرفت فیزیکی پروژه ها و اعتبارات موضوعی نیست که کسی بتواند آن را کتمان کند. هر پروژه یک جدول زمان بندی اجرائی دارد و مشخص است که تا چه زمان، به چه میزان پیشرفت داشته و چقد اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان شهید سلیمانی شهرستان فردیس در دولت قبل مشخص بود ولی این پروژه در این دولت تکمیل و بهره برداری رسید. همچنین متروی پرند بعد از ۱۳، ۱۴ سال در این دولت به بهره برداری رسید.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شاهد بد اخلاقی هایی در حوزه رسانه هستیم، خاطر نشان کرد: در فرودگاه سقز برخی اعداد و ارقامی را بیان کردند که درست نبود. اکنون در فرودگاه سقز هفته ای دو پرواز انجام می شود. بهترین شاخص برای ارزیابی پروژه ها، واقعی بودن آمار و ارقام است.

منصوری بیان کرد: بنا نداریم زحمات دولت های قبل را نفی کنیم اما از دولتمردان قبل خواهش داریم که در بیان اعداد و ارقام صادقانه و بدون غرض کار کنند و با ادبیات فنی و مهندسی در مورد پروژه ها صحبت شود.

معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: در پروژه های عمرانی دولت قبل، خیلی منطق فنی و مهندسی دخیل نبود و بعضا سیاسی تعریف شده بودند.

وی افزود: به گفته سازمان برنامه و بودجه حدود ۶۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم و این عدد فقط مختص به پروژه هایی است که دولت متولی آن است و اگر پروژه های دهیاری شهرداری و مجموعه های غیرانتفاعی را محاسبه کنیم عدد پروژه های نیمه تمام در کشور بیش از این است. حدود ۹ هزار همت برای تکمیل این پروژه ها منابع مورد نیاز است که دولت برای تامین مالی این پروژه های فکر های اساسی کرده است.

منبع: ایرنا

کدخبر: 953985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟