به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت بردارد/ راهی جز همه پرسی در فلسطین وجود ندارد

به گزارش رکنا از نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش ، سردار سرلشکر محمد باقری امروز( شنبه ) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: از تلاش مجاهدین فلسطینی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با  جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق  همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود و  راهی جز این برای  صلح و آرامش  در این سرزمین وجود ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حتما از بخش‌های مختلف همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها دعوت کنید تا از این مجموعه بازدید کنند، اظهار کرد: آمیختگی آموزش و عمل در نیروهای مسلح بحث ارزشمندی است که در آموزش های کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و باید بطور جدی به آن توجه شود. چرا که جایگاه تربیت در روند آموزشی نیروهای مسلح و همچنین در آمیختگی آموزش و عمل موضوعاتی است که در نظام آموزشی ما مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه های وزارت علوم، آمیختگی با عمل وجود ندارد بطوری که دانشجو فقط در صحنه آموزش حضور دارد نه در صحنه عمل. علاوه بر آموزش و عمل باید به بحث های تربیتی و انقلابی نیز باید توجه جدی شود.

سرلشکر باقری تاکید کرد: البته آموختگی آموزش و عمل در حوزه پزشکی وجود دارد ولی در حوزه تربیتی در دانشگاه‌ها اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و دانشجویان روز اولی که وارد دانشگاه می‌شوند وضعیت بهتری از روز فارغ التحصیلی دارند. لذا؛ توصیه می‌کنم حتما از مسئولان بخش‌های کشوری برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت منابع انسانی در نیروهای مسلح، تاکید کرد: عاملی که می‌تواند ماموریت را به خوبی انجام بدهد، منابع انسانی ماست. لذا؛ منابع انسانی همواره مورد تاکید فرمانده عزیز ما قرار دارد و در همه جلسات نسبت به آن تاکید داریم که آن جواهری که شما باید جستجو کرده و بیابید، تشویق و ترغیب کنید که وارد نیروی مسلح شود.

وی افزود: این نیروی انسانی بایستی ماموریت‌ها را انجام دهد و پس از انتخاب صحیح گوهر انسانی، تربیت و آموزش او و عجین کردن این تربیت و آموزش با عمل به هنگام و صحیح و طی مراحل رشد و تکامل این سرمایه عزیز انسانی مسئولیت سنگینی است که بر عهده مجموعه‌های تربیت و آموزش و فرماندهان عزیز ما قرار دارد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: با تنوع ماموریت‌ها اتفاقات و تحولات گوناگون که پیش روی ما قرار دارد قطعاً باقی‌ماندن در سنت‌های گذشته آموزش‌های قدیمی نخواهد توانست ما را به هدف برساند چه بسا ما را از هدف خود دور کند. به همین دلیل، ما بایستی یک روند رشد یابنده کیفی تربیتی و آموزشی را دائماً مدنظر قرار بدهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما بایستی ارزیابی و پیش بینی کنیم که با چه صحنه‌هایی مواجه خواهیم شد و چه سناریوی‌های دفاعی امنیتی پیش روی ماست و منابع انسانی خود را برای چه صحنه‌هایی بایستی آماده کنیم، تصریح کرد:‌ این مسیر باید با اشراف اطلاعاتی کامل و تدابیر گوناگون راهبردی و عملیاتی سازماندهی شود.

وی ادامه داد: در این راستا، آنچه باید رخ بدهد یعنی روش اداره صحنه و روش نبرد در شقوق مختلف به آیین‌نامه‌ها و سپس به محتوای آموزشی تبدیل شود و بر اساس آن، تربیت و بروزرسانی اساتید و مربیان انجام شده و سپس، آموزش آن به فراگیران باید یک مسیر دائمی در حال بروز رسانی و رشد و تکامل باشد.

سرلشکر باقری افزود: در این فرآیند، بستر و محتوای تربیتی و روحی است که در ترکیب با این دانش‌اندوزی خواهد توانست سرمایه انسانی ارزشمند را برای اجرای ماموریت‌های سنگین و سخت آماده کند. این فرآیندی است که روز به روز در مسیر تکامل آن حرکت می‌کنید و نمایشگاه امروز هم بخش بسیاری از این را نشان می‌داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه متن و محتوا آموزشی همواره باید در حال بروز رسانی باشد، گفت: در این موضوع قطعاً گروه‌های پژوهشی و آموزشی بایستی دائماً با صحنه عمل و روندهای آینده در ارتباط باشند و آن را درک کنند و این تغییر را مدیریت کنند. مسئله تربیت و فضایی که این مجموعه در آن رشد می‌کند مسئله فوق العاده مهمی است.

وی ادامه داد:‌ از دیرباز گفته‌اند که همه آنچه از تجهیزات و زور بازو و هر آنچه مرتبط با جسمیات است غلاف شمشیر و روحیه و معنویت است که اصل برندگی شمشیر را ایجاد می‌کند که این موضوع بایستی با تربیت جوانان عزیز اتفاق بیفتد‌. بیش از گفتار، نوشتار، خواندن و شنیدن عمل و رویکرد رفتاری استاد، مربی و روحانی عزیز حاضر در مجموعه‌هاست که می‌تواند این جوان عزیز را با مشی اسلامی و انقلابی آشنا و او را تربیت کند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: تغییرات در متن و محتوا و تربیت اساتید متناسب با نیاز نیروهای مسلح مسئله بسیار مهمی است که بایستی با تکامل دائمی رخ بدهد. مسئله توسعه مهارت و درصد بالاتر مهارت آموزی نسبت به آموزش‌های نظری در بیشتر دوره‌ها قابل توجه و تاکید است چون یادگیری ذهنی و نظری مطالب صرفاً شاید ۳۰ درصد ارزش کیفی را ایجاد می‌کند و ۷۰ درصد مابقی در گرو مهارت‌هاست.

وی یکی دیگر از تاکیدات خود را مسئله آموزش یگانی دانست و گفت: باید در ترکیب عناصر و واحدها به آن توجه جدی شود زیرا برخی از نیروهای قادر به انجام ماموریت‌ها به صورت واحد هستند اما در مأموریت های یگانی ضعف دارند که باید به این امر توجه شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین گفت: از رزمندگان فلسطینی تشکر می‌کنیم و امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با  جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه‌پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود چون راهی غیر از این برای صلح و آرامش در این سرزمین وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مأموریت سنگینی در حفظ امنیت کشور دارد به گونه ای که کشور ما با ایستادگی در برابر استکبار جهانی با انواع تهدیدهای نظامی و جنگ های ترکیبی روبه رو بوده است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در هر دوره ای با بخش هایی از تهدیدات مواجه بوده است، عنوان کرد: اگر پیش‌بینی لازم را داشته باشند قطعاً می‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کند. مسئله بعدی رزمایش های واقعی است زیرا هر میزان رزمایش واقعی‌تر باشد بیشتر می‌تواند نقاط ضعف را نشان دهد.

وی افزود: همواره و همیشه تربیت و آموزش اولویت اول فرماندهان ماست، البته توسعه کمی نیروهای مسلح که مسیری بدون پایان است راه‌حل مشکلات آموزش نیست، اینکه یک‌سوم خدمت نیروهای مسلح به‌نحوی در آموزش طی می‌شود نشانگر اهمیت آموزش است و این حوزه باید به‌صورت کیفی ارتقا پیدا کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: در مجموع باید بگویم همانطور که فرمانده کل قوا فرمودند همیشه و همه جا آموزش و تربیت در اولویت است و ما در نیروهای مسلح نیز به دنبال موضوع مهم تربیت و آموزش هستیم.

کدخبر: 953429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟