بهادری جهرمی : رئیس جمهور گفت فقط سخنگو نباش بلکه وکیل مردم در دولت هم باش

به گزارش رکنا از دولت ، علی بهادری جهرمی روز دوشنبه - ۱۳ آذرماه - در برنامه روایت دانشجو که در دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه من قبل از آنکه علوم انسانی در دانشگاه بخوانم، چند هفته ای دانشجوی امیرکبیر بودم، افزود: رئیس جمهور اعتقاد دارد تعامل مستمر دولتمردان با دانشگاه چرخه رشد ایجاد می کند که به درد دولتمردان می خورد تا برنامه های خود را در معرض جامعه نخبگانی دانشجویان قرار داده و نقد شوند و مورد سوال قرار گیرند لذا حضور در این جلسات برای مقامات دولتی سازنده است، ضمن اینکه برای دانشجویان هم سازنده است زیرا در خصوص مسائل روز جامعه به مباحثه می پردازد.

وی ادامه داد: دانشجو شجاع و منتقد است و فهم بالایی هم دارد همچنین این رفت و آمدها برای دانشگاه هم مفید است و ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در گروی این رفت و آمدها است و تقویت می شود و البته برای کل جامعه هم آموزنده و قابل بهره برداری است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همه موظفند که زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنند این جمله‌ای است که رهبر معظم انقلاب در دیدار فقها و حقوقداران شورای نگهبان بیان کرده‌اند که نشانگر اهمیت انتخابات است، امسال انتخابات بسیار مهمی را پیش رو داریم.

درخواست رئیس‌جمهور از بهادری جهرمی: وکیل مردم در دولت باش

بهادری جهرمی افزود: جنبش ریشه‌دار دانشجویی امروز ۷۰ ساله شد که آغاز آن ۱۶ آذر سالی بود که نیکسون به تهران آمد.  رئیس جمهور فضای دانشجویی را فرصتی بزرگ برای رشد و اعتلای کشور می داند این دولت معتقد است جنبش دانشجویی بزرگترین فرصت برای رشد کشور است، دانشجو مؤذن جامعه است و صدا جامعه را منعکس می کند.

وی بیان کرد: رییس جمهور به من گفت تو صرفا سخنگوی دولت نباش بلکه وکیل مردم در دولت هم باش و خواسته های مردم را در دولت مطرح و مطالبه گری کن.

جزئیات تلاش های وزیر گردشگری و آموزش و پرورش برای احقاق حقوق مردم غزه

وی درباره ماجرای غزه گفت: دولت مردمی در بیش از ۵۰ روز هجوم صهیونیست ها علیه مردم در هیچ فرصتی نبوده که امکان بهره برداری به سود مردم فلسطین باشد و دولت از آن استفاده نکند، رییس جمهور نصف روز به عربستان رفت، دیدارهای دیپلماتیک تشریفات خاصی دارد، ولی آیت الله رییسی در سفر کمتر از یک روزه خود به عربستان، همزمان ۱۰ دیدار با رؤسای کشورهای مختلف با محوریت غزه برگزار کرد، اجلاس اکو اساسا اقتصادی است اما عرصه این اجلاس در کنار مسایل اقتصادی به تریبونی برای پیگیری حقوق مردم فلسطین تبدیل شد.

بهادری ادامه داد: وزیر امور خارجه مستمرا در سفر است و کمتر به جلسات دولت می آید و مرتبا حقوق مردم فلسطین را پیگیری می کند، معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم موضوع شکایت مردم فلسطین از صهیونیست ها را پیگیری می کند، حتی وزیر گردشگری در حوزه گردشگری با همتایان خارجی خود یا وزیر آموزش و پرورش در خصوص حقوق دانش‌آموزان غزه با همتایان خارجی خود مذاکراتی داشته‌اند و حقوق آنها را پیگیری می کنند.

سخنگوی دولت در خصوص رویکرد تمدنی دولت سیزدهم گفت: رویکرد ما مبتنی بر انقلاب اسلامی است، در حوزه بازگشت به مردم، عدالت طلبی و ترویج حوزه های فرهنگی و اخلاقی تلاش کرده ایم، یکی از بی اخلاقی های جامعه، دوقطبی سازی است، در دولت های گذشته ترویج اینگونه بی اخلاقی را مقایسه کنید با دولت فعلی.

نهضت ساماندهی مدارس کانکسی؛دو هزار مدرسه  کانکسی به مدارس ساختمانی تبدیل شدند

بهادری جهرمی در مورد اقدامات دولت در حوزه عدالت آموزشی گفت: این دولت مجوز ویژه جذب معلم برای استان های محروم را با امتیازات خاص صادر کرد و نهضت ساماندهی مدارس کانکسی در دستور کار دولت قرار گرفت و مدارس کانکسی شناسایی شدند و دو هزار مدرسه  کانکسی به مدارس ساختمانی تبدیل شدند.

نهاد ریاست جمهوری هزینه تحصیل دانش آموزان استعداد درخشان را تقبل کرد

سخنگوی دولت تصریح شد: در حوزه مدارس  استعدادهای درخشان  که عموما در شهرهای بزرگ بودند و  از عدالت آموزشی فاصله داشت بیش از ۲۰ مدرسه استعداد درخشان در مناطق محروم تر که مدرسه نداشتند، تاسیس شد و چون این مدارس  شهریه ای را دریافت می کنند، افرادی که  دهک های پایین جامعه بودند امکان  پرداخت شهریه را نداشتند  و با دستور آقای رییس جمهور از محل نهاد ریاست جمهوری هزینه تحصیل  این دانش آموزانی که در آزمون استعدادهای درخشان  پذیرفته می شوند، تقبل شد که از طرف دولت  پرداخت شود و   این باعث میزان افزایش  ثبت نام در این مدارس شد.

 وی اضافه کرد: دولت  طرح ویژه ای برای کودکان محروم از تحصیل طراحی کرد و با شناسایی تولدها و محل سکونت این افراد مورد شناسایی قرار گرفتند و  دولت سعی کرد که آنها به تحصیل برگردند و هزینه های مدرسه این افراد با همکاری نهادهای انقلابی پرداخت شد تا بتوانند از شرایط تحصیلی برخوردار شوند.همچنین  فرآیند آموزش مجازی  برای دانش آموزان در مناطق محروم فراهم شد تا  این افراد بتوانند از فضای تحصیلی باکیفیت استفاده کنند .

رویکرد دولت در حوزه آموزش  عدالت محور بوده است

بهادری جهرمی با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه عدالت آموزشی به سبد سلامتی دانش آموزان اشاره کردو گفت: توزیع شیر رایگان برای مناطق محروم  از دیگر برنامه های دولت است  و این نشان می دهد که رویکرد دولت در حوزه آموزش  عدالت محور بوده است.

کدخبر: 952145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟