کره شمالی ماهواره نظامی به مدار زمین پرتاب کرد

به گزارش رکنا، ارتش کره جنوبی غروب سه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که کره شمالی یک ماهواره جاسوسی نظامی به فضا پرتاب کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی پرتاب برنامه ریزی شده خود را یک روز زودتر از زمان اعلام شده انجام داد.

این مقام ارشد نظامی کره جنوبی گفت که موشک کره شمالی از منطقه «تانگچانگ» که ایستگاه پرتاب ماهواره این کشوردر آن قرار دارد، شلیک شده است.

وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری حکومت این کشور منتشر شد اعلام کرد،‌ پیونگ یانگ تدابیر خود برای ایجاد بازدارندگی و پاسخ به بی‌ثباتی ایجاد شده توسط آمریکا و متحدانش در منطقه را تقویت خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی ژاپن نیز پرتاب این موشک را به مدار زمین تایید کرد.  کره شمالی در ماه مه و آگوست سال جاری اقدام به پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی کرد، اما این دو تلاش با شکست مواجه شد. کره شمالی پیشتر ژاپن را از برنامه خود برای پرتاب موشک حامل یک ماهواره نظامی مطلع کرده بود.

«جئون هاکیو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که اگر پیونگ یانگ به پرتاب موشک ادامه دهد، ارتش کره جنوبی اقدامات لازم را برای تضمین امنیت مردم انجام خواهد داد.

روزنامه انگلیسی «میرر» نیز نوشت که مقام‌های ژاپن به ساکنان «اوکیناوا» هشدار داده‌اند که پیش از پرتاب موشکی کره شمالی به دنبال پناهگاهی زیر زمین باشند.

رهبر کره شمالی اخیرا خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شد.

کیم طی سخنرانی در جلسه  پارلمان کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز اخیرا  سخنرانی در رژه نظامی بزرگ این کشور، تهدید کرد اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند،  با واکنش قاطع ائتلاف واشنگتن-سئول از بین خواهد رفت.

کدخبر: 948493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟