این سطح از رد صلاحیت کاندیداهای مجلس در هیات های اجرایی سابقه ندارد!

جلال رشیدی کوچی درباره ردصلاحیت ها در هیات های اجرایی اظهار داشت : هیات های اجرایی اجازه احراز و عدم احراز ندارد. هیات اجرایی باید بر اساس مستندات مراجع پنج‌گانه اظهار نظر کند. به‌عنوان مثال اگر کسی پرونده قضایی در دادگاه داشته باشد و محکوم شده باشد، هیات اجرایی جلسه برگزار می‌کند و شخص را به دلیل محکومیت قطعی‌اش رد می‌کند. اگر مدارکش ناقص باشد آن‌جا بررسی می‌کنند ومی‌گویند نمی‌تواند تایید صلاحیت شود.

هیات اجرایی کار هیات نظارت را انجام داده است!

وی در ادامه افزود : در بعضی جاها هیات اجرایی، کارهیات نظارت را انجام داده و احراز صلاحیت کرده و به شخصی که رد صلاحیت شده اعلام کرده‌اند، مراجع چندگانه نظری نسبت به شما نداشته‌اند.

ولی ما به این نتیجه رسیدیم که شما در عزل و نصب‌ها دخالت کرده‌اید، در صورتی‌که تشخیص این کار بر عهده هیات اجرایی نیست و برعهده هیات نظارت است که خودش زیرمجموعه شورای نگهبان است. این‌جا میان دوستان محل اختلاف است.

از بین منتقدان دولت فقط من تایید شدم اما با دردسر

رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند رد صلاحیت‌ها به دلیل انتقادات از دولت بوده، اظهار کرد : من این را نمی‌توانم تایید کنم ولی رد هم نمی‌کنم. افرادی که درهیات های اجرایی رد شدند عموما نمایندگانی بودند که به برخی عملکردهای دولت انتقاد داشتند و متاسفانه تداخل این اتفاق، این شائبه‌ها را به‌وجود آورده است.

روزنامه ایران در مقاله‌ معروفش، درباره رد صلاحیت نمایندگان حاشیه ساز نوشته بود که من هم یکی از آن‌ها بودم و مثل‌ این‌ که از بین آن‌ افراد فقط من تایید شده‌ام. البته من هم دردسرهایی را داشتم و به این راحتی نبود که بتوانم تاییدیه را از هیات اجرایی بگیرم ولی نمی‌خواهم به‌هیچ‌عنوان به ‌آن مسئله ورود کنم.

اما تقریبا همه چهره‌هایی که در مقاله معروف روزنامه ایران از آن‌ها نام برده شده بود به‌جز بنده، رد شده‌اند.

این سطح از ردصلاحیت در هیات های اجرایی مسبوق به سابقه نیست

نماینده مردم مرودشت افزود : من به‌عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون داخلی و شورا ماجرا را این‌طور می‌بینم. این سطح از رد صلاحیت در هیات اجرایی مسبوق به سابقه نیست. امروز و در این دولت است که ما شاهد این حجم از رد صلاحیت‌ها در هیات اجرایی هستیم، آن‌هم برای نمایندگان مستقر که دلیلیش هم همان است که عرض کردم.

جریان خالص‌ساز در دولت نفوذ کرده است

وی گفت : جریان خاص در کشور، که عموما افرادی با نگاه‌های تندرو هستند هدفشان خالص سازی است. این موضوع بر کسی پوشیده نیست. وقتی فقط مصاحبه‌ها و تیترهای این جریان خاص و افراد شاخص این جریان در نظر می‌گرفته می‌شود گویای همین نکته است. به صراحت اعلام می‌کنند مجلس باید از چیزی که در حال حاضر وجود دارد با ما همراه‌تر شود.

اخیرا یکی از این آقایان که به لباس روحانیت هم ملبس است، در توییتی اعلام کرده بود نمایندگانی که مخالفت با طرح صیانت، هستند باید رد صلاحیت شوند. متاسفانه این جریان تا حدودی در دولت هم نفوذ کرده و به نظر می‌رسد دارد تمام تلاشش را می‌کند که خالص سازی مد نظرش را رقم بزند.

البته که حتما تیرش به سنگ می‌خورد ما افراد عاقل زیادی در دولت داریم که کمک می‌کنند این اتفاق نیفتد و هم‌چنین مردم ما آگاه و هوشیارند و حتما از این جریان برائت خواهند کرد.

منبع : خبر آنلاین

کدخبر: 946226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟